خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

زمینه خودکفایی شکر در کشور فراهم شده است

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۶۱۶

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با تأکید بر اینکه مهمترین وظیفه بخش کشاورزی تأمین امنیت غذایی کشور است، گفت: زمینه خودکفایی شکر در کشور فراهم شده است.

به گزارش ایلنا، عباس کشاورز روز یکشنبه در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی در سنندج، افزود: بیش از ۸۰ درصد انرژی غذایی در داخل تولید می شود و این بیانگر تامین امنیت غذایی کشور است.

وی اظهار کرد: با وجود مشکلات بسیار اقلیمی از جمله کاهش بارندگی و افزایش درجه حرارت، در حال حاضر هیچ مشکلی در عرصه تولید محصولات کشاورزی وجود ندارد.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه توانایی بالای کشاورزان و خدمتگزاران در بخش خدمات موجب تولید پایدار و مستمر خواهد شد، گفت: بر این اساس کنترل تولید در دستور کار ما قرار گرفته است.

کشاورز، توجه به بهره وری آب را از دیگر رویکردهای ارزشمند در بخش کشاورزی کشور بیان کرد و گفت: هر سال باید بهره وری آب در بخش کشاورزی 6 درصد افزایش یابد و تاکنون از شروع به کار دولت تدبیر و امید تاکنون 21 درصد بهره وری آب در بخش کشاورزی رشد کرده است.

وی تصریح کرد: باید استفاده از آب در بخش کشاورزی مدیریت شود تا برای تولید محصولات کشاورزی آب کمتری استفاده شود.

کشاورز با بیان اینکه با وجود بحران آب و محدودیت های فراوان کماکان در گندم خودکفا هستیم، افزود: با توجه به تولید یک میلیون و ۹۳۰ هزار تن شکر برای سال ۹۷ نیازی به واردات شکر نداریم.

کشاورز به مشکلات عمده بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: پایین بودن بهره‌وری و استفاده نکردن از تکنولوژی دو مشکل بزرگ در کشاورزی کشور است.

وی بهره‌وری را کلید توسعه دانست و افزود: تکنولوژی در کشاورزی، مدیریت فنی یافته‌های جدید و سرمایه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز