خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

تمام ارکان دولت را در خصوص سهم آب کردستان حساس کردیم

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۷۴۱

استاندار کردستان سهم آب استان را موضوعی حساس و مهم عنوان کرد و گفت: پیگیری تخصیص سهم آب استان به شکل مستمر و جدی از الزاماتی است که در دستور کار قرار گرفته است به طوریکه حساسیت تمامی ارکان دولتی را نسبت به این مهم برانگیخته ایم.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، بهمن مرادنیا روز یکشنبه در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان نمونه بخش‌کشاورزی استان در سنندج، با بیان اینکه در شرایط سخت و بحرانی هم می‌توان کار و تولید کرد، گفت: تولید کنندگان در چنین شرایطی یأس و ناامیدی را از خود دور و اندیشه خود را بر توسعه بخش کشاورزی متمرکز کنند.

وی سهم آب استان را موضوعی حساس و مهم تلقی کرد و افزود: پیگیری تخصیص سهم آب استان به شکل مستمر و جدی از الزاماتی است که در دستورکار قرار گرفته است به طوریکه حساسیت تمامی ارکان دولتی را نسبت به این مهم برانگیخته ایم.

مرادنیا عنوان کرد: مقرر شد افزون بر ۱۷ هزار هکتار اراضی آبی استان قریب به ۴ هزار هکتار دیگر بر آن افزوده شود لیکن حرکت در مسیری که بهره مندی بیشتری از منابع آبی حاصل شود با مدیریت صحیح این مهم ممکن می شود. 

استاندار کردستان حمایت تمام قد نمایندگان دولت در استان را برای توسعه بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: دستگاه های اجرایی جهت نائل آمدن به اهداف متعالی در حوزه کشاورزی از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزند.

مرادنیا خاطر نشان کرد: سهم کشاورزی در اقتصاد استان با وجود پتانسیل های فزاینده ۲۵ تا ۲۷ درصد است این درحالی است که سهم خدمات ۵۱ درصد تعیین شده است از این جهت با تمرکز بر این بخش بایستی از خدمات پیشی بگیریم.

وی استفاده از لفظ محرومیت را برای استان جایز و زیبنده ندانست و افزود: تولیدکنندگان عرصه های مختلف با تلاش و سخت کوشی می توانند مانع از بروز چنین پدیده ای شوند همان طور که مدیران با عملکرد مناسب باید این امر را در پیش بگیرند.

استاندار کردستان در بخش دیگری از صحبت های خود به بحث صنایع تبدیلی نیز گریزی زد و گفت: از یک سو تولیدکنندگان با فعال شدن تشکل های کشاورزی و از طرف دیگر جذب تسهیلات روستایی و اشتغال فراگیر در استان می توان قابلیت بخش کشاورزی را توسعه داد و در این راستا سهم یک هزار میلیارد تومان تسهیلات که عمدتا مربوط به حوزه کشاورزی و صنعت است به استان اختصاص داده شده که فعلا امکان جذب آن میسر نشده است.

مرادنیا تصریح کرد: بهتر است در صنایع تبدیلی تشکل های کشاورزی با بهره گیری از وام های ارزان قیمت از خام فروشی جلوگیری کنند و زمینه تقویت صنایع تبدیلی را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان بایستی به سمت تولید باغات و محصولات گلخانه ای بیشتر به جای تولید گندم سوق داده شوند، گفت: جهت تحقق ارزش افزوده و درآمد و نیز تولید افرون تر این محصولات به کارگیری از شیوه های نوین کشاورزی ضرورت دارد تا بتوانیم در سطح کشور و به تبع در استان حرف های بیشتری در حوزه کشاورزی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز