خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد:

۵۰ هزار هکتار از اراضی استان مجهز به آبیاری تحت فشار است

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۷۵۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان مجهز به آبیاری تحت فشار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خالد جعفری روز یکشنبه در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی استان در سنندج، گفت: در حال حاضر هر سطح اراضی آبی استان حدود ۱۲۰ هزار هکتار یعنی ۱۰ درصد است در حالی که امکان افزایش ۳۰۰ هزار هکتار اراضی آبی وجود دارد.

وی از ایجاد ۱۳۰ هزار هکتار اراضی آبی در استان خبر داد و افزود: وزارت نیرو در یک برنامه چند ساله با این مهم موافقت کرده و با اینکه بهره مندی از حوزه آب های مرزی از سال پیش شروع شده در مرحله نخست برای ایجاد حدود ۱۷ هزار هکتار اراضی آبی اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در سه شهرستان  تعیین و در حال اجرا است و میزان سطح مذکور تا سال ۹۷ به ۲۱ هزار هکتار افزایش می یابد.

جعفری ادامه داد: یکی دیگر از برنامه ها افزایش بهره وری آب با اصلاح شیوه های آبیاری است به طوریکه با اقدامات انجام شده حدود ۵۰ هزار هکتار اراضی استان مجهز به آبیاری تحت فشار است و در حال حاضر اعتبار لازم برای کمک بلاعوض به کشاورزانی که آبیاری تحت فشار را انجام می دهند به ازای هر هکتار بین ۵.۵ تا ۹ میلیون تومان پرداخت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی به دیگر برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: توسعه مکانیزاسیون با استفاده از خط اعتباری و توسعه واحدهای فرآوری، اجرای کشاورزی حفاظتی و نیز پروژه امنیت غذایی ایران ایکاردا در اراضی دیم است که در سال گذشته آغاز و در طی یک برنامه پنج ساله در استان به حدود ۳۵۰ هزار هکتار می رسد.

جعفری توسعه باغات دیم در راضی شیب دار را از برنامه های در دست اجرای سازمان جهاد کشاورزی به شمار آورد و گفت: طی یک برنامه پنج ساله ۲۵ هزار هکتار عملیاتی می شود.

وی ابراز داشت: حلقه های تولید مرغ گوشتی در استان رشد خوبی داشته چنانچه تنها ۵۰ درصد تولید مرغ استان به سایر استان ها صادر می شود و تولیدات کارخانجات، خوراک طیور، مکمل و سایر فرآورده های مرغ نیز از موارد صادراتی استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز