خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

اداره مراسم نوروزی به سمن‌ها سپرده شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۸۸۴

استاندار کردستان گفت: فرهنگ‌سازی و تامین امنیت نوروز باید به گروه‌های مردم‌نهاد سپرده شود و سمن‌ها با طرح‌های خلاقانه، نظم و کنترل مراسم نوروزی در کردستان را اداره کنند.

به گزارش ایلنا، بهمن مرادنیا با اعلام این مطلب گفت:‌ نوروز برای تمامی مردم کردستان یک فرصت فرهنگی و اقتصادی است که ضمن معرفی فرهنگ غنی کردستان، منافع مادی حاصل از درآمدهای گردشگری را بتوانند برای خود و منطقه جذب کنند.

وی گفت: این امر نیازمند فرهنگ‌سازی صحیح و تقویت زیرساخت‌های پذیرایی از گردشگران است که بخشی از آن وظیفه دولت و نهادهای متولی و بخشی دیگر به عملکرد مردم مربوط می‌شود.

مرادنیا افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر کردستان به عنوان منطقه‌ای جذاب از نظر گردشگری و ایران‌گردی شناخته شده و بسیاری از مردم ایران و گردشگران خارجی نیز مشتاق سفر به کردستان هستند و این به عملکرد و روحیه خوب مردم مهربان و مهمان‌نواز کردستان در سال‌های اخیر و شناخت مفاهیم و اهمیت جذب گردشگر بازمی‌گردد.

استاندار کردستان گفت: ما معتقد به کم کردن دخالت دولت در بسیاری از امور و سپردن آن به دست خود مردم هستیم و فرهنگ‌سازی و تامین امنیت نوروز نیز از مباحثی است که معتقدیم مردم بهتر از هر نیرویی می‌توانند آن را به خوبی اجرا و اداره کنند.

وی افزود: در این زمینه از تمامی سازمان‌های مردم‌نهاد، فرهنگیان، هنرمندان، ریش‌سفیدان و عقلا و شخصیت‌های شناخته شده کردستان دعوت می‌کنیم که برگزاری نوروزی باشکوه و بانشاط و در شأن مردم کردستان را بر عهده بگیرند و برای پاسداشت و سلامت و امنیت آن فرهنگ‌سازی و تلاش کنند.

مرادنیا گفت: مردم خودشان بهتر می‌دانند که برخی ضدفرهنگ‌ها مانند همین نارنجک انداختن و انفجار مربوط به آیین‌های کردستان نیست و ضدفرهنگ‌هایی وارداتی است که جز ایجاد خسارت مادی و روانی و خدشه‌دار کردن چهره فرهنگی کردستان چیزی ندارد. این وظیفه گروه‌های مردمی و رسانه‌هاست که در این راه و حذف این ضدفرهنگ و جایگزین کردن آن با حرکت‌های ثمربخش و خلاقانه و در راستای منافع عمومی اقدام و روشنگری کنند.

وی تاکید کرد: ما به عنوان مدیریت اجرایی دولت و خدمتگزار مردم بر این عقیده هستیم که باید نظم و کنترل و اداره مراسم نوروزی به سمن‌ها و گروه‌های مردمی سپرده شده و آنها مطابق با منافع مردم و منطقه در شهرها و روستاهای مختلف استان و با طرح‌های ابتکاری و خلاقانه و با نگاه تکریم مهمانان و گردشگران و نمایش چهره‌ای فاخر از کردستان اقدام نمایند.

استاندار کردستان گفت: در این راه، دولت و ارگان‌های دولتی همچنان که یادآوری شده همراه مردم و حامی مردم و پشتیبان گروه‌های مردم‌نهاد خواهند بود تا ان‌شاءالله نوروزی شایسته، باشکوه و درخورنام کردستان به عنوان استانی فرهنگی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز