خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور؛

ثبت نام طرح «عیدانه کتاب» در کردستان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۹۰۶

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از آغاز ثبت نام طرح «عیدانه کتاب» در راستای بهره‌مندی کتابفروشی‌های استان از یارانه حمایتی از 22 اسفند ماه جاری به مدت 20 روز خبر داد.

به گزارش ایلنا، جلال قلعه شاخانی با بیان این مطلب اظهار کرد: توجه ویژه به کتابفروشی ها و اختصاص بخشی از یارانه های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حمایت از حوزه نشر از رویکردهای معاونت فرهنگی وزارت متبوع است که در چند سال اخیر در قالب طرح های فراگیر ملی اجرا شده است.

وی ادامه داد: طرح‌های حمایتی از کتاب‌فروشی‌ها اولین‌بار با طرح «کتاب‌فروشی به وسعت ایران» از آبان سال 94 آغاز شد و با طرح‌های عیدانه، تابستانه و پاییزه تداوم یافت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هشتمین دوره این طرح را مربوط به نورز 97 اعلام کرد و افزود: اکنون هشتمین گام با عنوان طرح «عیدانه کتاب» در دست اقدام است که فرصت مجددی برای بهره مندی کتابفروشی ها از یارانه حمایتی را فراهم می سازد.

قلعه شاخانی اضافه کرد: ثبت نام کتابفروشی های استان از امروز 22 اسفند آغاز می شود و کتابفروشی‌های سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سایت www.ketabnet.ir  نسبت به ثبت نام در عیدانه کتاب اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طرح «عیدانه کتاب» با شعار «عیدی، کتاب هدیه دهیم» اجرا می شود، افزود: زمان اجرای این طرح در مراکز استان ها از 22 اسفند آغاز و تا 12 فروردین سال 97 ادامه دارد.

قلعه شاخانی، با بیان اینکه کتابفروشی‌ها برای مشارکت در این طرح باید پروانه کسب با تاریخ معتبر و مورد تایید مراجع ذی‌صلاح داشته باشند، افزود: در طرح «عیدانه کتاب» سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر یک میلیون ریال و خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتاب‌فروشی، کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان را با 20 درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کند.

وی همچنین گفت: کتابفروش باید اطلاعات واقعی خریدار اعم از نام، نام خانوادگی، شماره ملی و تلفن همراه و مشخصات کتاب‌های فروخته شده را همزمان با فروش در پنل کتابفروشی ثبت کند و نباید بیش از دو نسخه از یک عنوان کتاب برای هر خریدار را به فروش برساند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطر نشان کرد: همچنین ثبت اطلاعات واقعی کتاب‌های فروخته شده در فاکتور فروش، تطبیق تعداد کتاب‌های فروخته شده با تعداد درج شده در فاکتور، نداشتن تفاوت غیرمتعارف قیمت کتاب با قیمت درج شده در فاکتور از دیگر شرایط ثبت خرید در طرح عیدانه کتاب است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز