خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

۵۳ پایگاه اورژانس آماده ارایه خدمات به مسافران نوروزی هستند

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۳۷۷

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در طرح سلامت نوروزی امسال، ٥٣ پایگاه فوریت‌های پزشکی شهری، جاده‌ای، موتوری و هوایی در سطح استان آماده ارائه خدمات درمانی به شهروندان و مسافران نوروزی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هومن قصری روز چهارشنبه در دومین جلسه ستاد خدمات اجرایی سفر ویژه نوروز، با اعلام  آمار نهایی مصدومین چهارشنبه شنبه سوری در استان، گفت: در استان 90 نفر دچار آسیب و صدمه شدند که نسبت به سال گذشته 4 مورد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: ۸۰ نفر از آسیب دیدگان افرادی بوده اند که از مواد محترقه استفاده کرده اند و 10 نفر نیز رهگذر و بیننده بوده اند که نقش مستقیمی در آتش بازی ها نداشته اند .

قصری عنوان کرد: تا صبح چهارشنبه به 90 مصدوم حوادث چهارشنبه سوری خدمات درمانی ارائه شد که 14 مورد از آنها بستری شده و 76 مورد نیز به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان شمار سانحه دیدگان را به ترتیب در سنندج 50 مورد، قروه 17 مورد، سقز ۸ مورد، بیجار 7 مورد، دیواندره ۴ مورد ، کامیاران ۲ مورد و دهگلان  ۲ مورد ذکر کرد.

قصری در بخش دیگری از صحبت های خود نیز به انجام وظایف کمیته خدمات سفر در حوزه بهداشت، سلامت و محیط زیست در ایام نوروز اشاره و عنوان کرد: از ۲۵ اسفند ماه سال جاری لغایت ۱۳ فروردین سال آینده قریب به ۵۳ پایگاه فوریت های پزشکی در قالب پایگاه جاده ای و شهری و امداد موتوری و نیز پایگاه اورژانس غیر جاده ای در ۱۱ کمپ سلامت به مسافران خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته به نه هزار و ۷۰۰ نفر از مسافران در کمپ های مذکور خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده است.

قصری ادامه داد: بالغ بر ۱۴ بیمارستان دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و ۴ بیمارستان مراکز خصوصی و تامین اجتماعی و نیز ۲۵ درصد مطب های خصوصی در ایام نوروز آماده ی خدمت رسانی به مسافران هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از حضور تخصص های مادر شامل متخصصین کودکان، داخلی، جراحی و بیهوشی و زنان در تمام شهرستان های استان در این ایام خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز