خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

فقدان مدیریت واحد مشکل عمده دریاچه زریوار است/ لزوم طرح مسئله در سطح ملی

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۶۰۶

استاندار کردستان فقدان مدیریت واحد را یکی از مهمترین مشکلات دریاچه زریوار در این شهر عنوان کرد.

بە گزارش ایلنا، بهمن مرادنیا روز پنجشنبه در جلسە کارگروە استانی برنامە مدیریت جامع تالاب زریوار با بیان اینکە وضعیت دریاچه زریوار رضایت بخش نیست، گفت: چنین عملکردی در قبال دریاچه‌زریوار در نهایت به نابودی آن منتهی می شود.

وی عدم مدیریت یکپارچە بر دریاچە زریوار را از عمدە مشکلات اصلی برشمرد و گفت: مشکل دریاچە زریوار را همانند دریاچە ارومیە در جهت اتخاذ تصمیم و راهکار عملیاتی نیز نتوانستیم در سطح ملی مطرح کنیم.

مرادنیا خاطرنشان کرد: هنوز استان بە یک جمع بندی و برنامە جامع برای نجات دریاچە نرسیدە و فقط به طرح‌ها و مطالعات زیاد بسنده کرده و عملا فعالیتی عملی شکل نگرفته است.

استاندار کردستان واگذاری مدیریت دریاچە زریوار را به شهرداری جایز ندانست و گفت: افزون بر اینکه شهرداری با فلسفە وجودی دریاچە بیگانە است بلکه مسئولیتی هم در قبال حفظ و نجات دریاچە ندارد و بیشتر بە دنبال کسب درآمد از آن است.

مرادنیا با اشاره به اینکه مشکلات دریاچه زریوار بایستی در سطح ملی مطرح شود، گفت: در این راستا نوشتن نامەای بە معاون اول ریاست جمهوری در خصوص اهمیت موضوع می‌تواند در رفع چالش‌های فرا رو کارساز باشد.

استاندار کردستان عنوان کرد: بایستی در سال آیندە مشکل ورود فاضلاب در روستاهای باقیماندە حل و حریم دریاچە زریوار برای جلوگیری از هرگونە تجاوزی مشخص شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز