خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار کردستان مطرح کرد:

راه مهار ورود فاضلاب به دریاچه زریوار تامین اعتبار است

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۶۲۷

معاون‌هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: حل کامل مشکل جلوگیری از ورود فاضلاب بە دریاچە زریوار نیازمند تامین اعتبار است.

بە گزارش خبرنگار ایلنا، امیر قادری روز پنجشنبه در جلسە کارگروە استانی برنامە مدیریت جامع تالاب زریوار در سنندج، گفت: سال هاست که طرح های متفاوتی جهت صیانت و حفاظت از زریوار از سوی دستگاه های متولی ارائه می شود اما خروجی قابل توجهی شکل نگرفته است.

وی با بیان اینکه دو کمیته برای نجات بخشی زریوار تشکیل شده است، افزود: در این راستا راه اندازی کمیته فنی که عمدتا به اقدامات عملیاتی در این حیطه منتهی شده است شامل تخریب خانه باغ هایی در اطراف و اکناف دریاچه، انسداد چاه های غیر مجاز و جلوگیری از تغییر کاربری و نیز کمیته علمی که بر مبنای طرح های علمی پایه ریزی شده است، راهبرد های اتخاذ شده ای است که برای مهار مشکلات فرا روی دریاچه لحاظ شده است.

قادری موضوع زریوار را بحثی فرادستگاهی قلمداد کرد و گفت: با مدیریت یکپارچه می توان بر مشکلات فائق آمد مشروط به اینکه دستگاه های متولی همکاری و همراهی کافی را داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار کردستان حل کامل مشکل جلوگیری از ورود فاضلاب بە دریاچە زریوار را نیازمند تامین اعتبار دانست و عنوان کرد: در سنوات گذشته فاضلاب نە روستا در ضلع غربی وارد تالاب زیوار می شد کە این مشکل کاملا مرتفع شد و در ضلع شرقی نیز فاضلاب سە روستا و فاضلاب بخشی از محلە سردوشی‌ها بە دریاچە سرازیر می‌شود کە اقداماتی نیز در جهت حل این مشکل صورت گرفتە است.

به گفته قادری امسال نیز اعتبارات خوبی برای چالش دریاچه زریوار لحاظ شده است که با تخصیص آن بهبودی حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز