خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد:

تولید 65 درصد طلای کشور در کردستان/ کسب رتبه اول کردستان در وصول حقوق دولتی معادن در سال 96

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۴۰۱

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طلای ساری گونی در سال 96 با تولید سه هزار و 400 کیلوگرم طلای خالص، حدود 65 درصد طلای تولیدی کشور را به این معدن اختصاص داد.

به گزارش ایلنا، محمد دره وزمی در آئین افتتاح ساختمان نظام مهندسی معدن که با حضور رئیس نظام مهندسی معدن کشور، مدیرکل دفتر نظارت بر امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی دیگر از مدیران اجرایی استان برگزار شد، گفت: استان کردستان با دارا بودن 18 گونه ماده معدنی، یک استان معدنی بشمار می آید.

وی با اشاره به تعداد پروانه‌های بهره برداری معادن در استان عنوان کرد: کردستان با دارا بودن 380 پروانه بهره‌برداری که 20 پروانه بهره برداری از آن سنگ آهن، 2 طلا، 3 منگنز، 66 تزئینی، 14 سیلیس و فلدسپات و باریت ، 22 پوکه معدنی و 270 پروانه در زمینه سنگ لاشه را شامل می شوند.

دره وزمی با اشاره به فعالیت گونه های مختلف معدنی درکردستان خاطر نشان ساخت: اکثر قریب به اتفاق معادن با ارزش در استان فعال هستند و معادن سنگ لاشه بدلیل رکود بخش مسکن راکد یا با کندی فعالیت می‌کنند که انشاالله با رونق بخش مسکن معادنی که در زمینه بخش مسکن فعالیت می کنند فعال و دچار رونق شوند.

وی یادآور شد: در بخش صنعت 830 پروانه بهره برداری وجود دارد که تمامی واحدهایی که دارای توجیه فنی و اقتصادی هستند در چرخه تولید و فعالیت قرار دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: برندهای مطرح و تاثیرگذاری همچون پتروشیمی کردستان، لاستیک بارز و واحد تولید و استحصال طلای ساری گونی که در مدت 18 ماه، و در سال 94 فعالیت خود را آغاز نمود و در سال گذشته با تولید سه هزار و 400 کیلوگرم طلای خالص، حدود 65 درصد طلای تولیدی کشور در این معدن تولید شده است.

دره وزمی عنوان کرد: در زمینه مطالعات نوین و پرواز ژئوفیزیک هوایی، تلاش های بسیار خوبی از جمله پهنه قروه، پهنه بیجار، پهنه سقز (که مطالعات اولیه آن آغاز شده) و در نهایت پهنه دیواندره (که بزودی مطالعات آن اجرایی خواهد شد) با مساحتی بالغ بر 12 هزار و 500 کیلومتر صورت گرفته است.

وی با ابراز خوشنودی از کشف مناطق امید بخش در پهنه های مورد مطالعه اشاره کرد و افزود: ما راه و مسیر خود را در زمینه سنگ آهن پیدا کرده ایم و با راه اندازی زنجیره فولاد دیگر در کردستان خام فروشیِ سنگ آهن نخواهیم داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطر نشان ساخت: با برنامه ریزی صورت گرفته، تمامی گونه های معدنی که دارای ارزش افزوده بوده و ارزش فرآوری را داشته باشند در استان فرآوری می شود.

دره وزمی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در زمینه احقاق حقوق دولتی بخش معادن در کردستان گفت: در 11 ماهه سال 1396 وصول و پرداخت حقوق دولتی معادن در کردستان 1/278 درصد رشد داشته که بر همین مبنا رتبه اول کشور در این زمینه را به خود اختصاص داده ایم.

وی عنوان کرد: رشد شاخص‌های مختلف در کردستان و حجم اقدامات انجام شده، نشان از تلاش و کارهای قابل توجه در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اگر بدون عِرق ملی، بدون ایجاد ارزش افزوده بیشتر و بهره برداری درست در راستای توسعه اقتصادی استان گام برنداریم ، تنها اقدام به از بین بردن منابع طبیعی و ذخایر معدنی کردستان نموده ایم.

دره وزمی خاطر نشان ساخت در سال جاری سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نظارت عالیه خود را هرچه دقیق تر و بیشتر بر معادن و فعالیت اعضای نظام مهندسی معدن به انجام خواهد رساند. و از کسانی که منافع ملی و منطقه ایی را پاس بدارند تجلیل بعمل خواهد آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز