خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

توسعه متوازن از مهم ترین اولویت‌های استان کردستان است

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۵۹۶

استاندار کردستان گفت: مدیران بایستی با اتخاذ رویکردی مبنی بر ایجاد توسعه متوازن در تمامی حوزه‌ها بر حداقل رساندن کاستی‌ها تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن مرادنیا شامگاه یکشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب فرهنگ و هنر با بیان اینکه اعلام و طرح صرف مشکلات گره ای از موانع را باز نخواهد کرد، گفت: بی گمان بیان چالش‌ها سهل و ساده است و برای رهایی از مشکلات ارائه راهکارها با در نظر گرفتن اولویت‌ها می‌تواند مفید به فایده باشد.

وی قریب به اکثریت حوزه های استان را دارای مشکل خواند و افزود: به رغم قابلیت های فزاینده ای که در کردستان موجود است اما همچنان پیمودن مسیر تعالی با چالش هایی روبه روست که مدیران بایستی با اتخاذ رویکردی مبنی بر ایجاد توسعه متوازن در تمامی حوزه ها بر حداقل رساندن کاستی ها تلاش کنند.

مرادنیا ضمن پذیرش این مطلب که از سرمایه های اجتماعی و فرهنگی به نحو مطلوبی بهره نبرده ایم، گفت: ضعف زیر ساخت های اقتصادی و فرهنگی مشکلات عدیده ای را فراروی مردمان این دیار پدید آورده که رفع آن نیز مستلزم مشارکت اهالی فرهنگ و هنر است.

استاندار کردستان عنوان کرد: در همین راستا تولید سریال تاریخی" سنجر خان" برای معرفی شخصیت های تاریخ ساز این خطه و شناساندن هر چه بیشتر کورد ها با مردمان دیگر نیز کلید خورد که این کار نقش بسزایی در زدودن ذهنیت های گذشته و باز کردن پای گردشگران به استان دارد.

مرادنیا مجموعه کارهای پیگیری شده در تهران و از طریق مقامات کشوری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در شش ماه گذشته ۴۶ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت های فرهنگی کردستان اخذ شده که از این رقم ۲۰ میلیارد آن مختص به ساخت تالار فرهنگ سنندج است.

وی دامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امسال در برگزاری کنگره بزرگ مشاهیر کرد افزون بر مفاخر کردستان همه ی کوردهای منطقه را در بر خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز