خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری کردستان مطرح کرد:

حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی خودباوری را در این قشر تقویت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۵۸۷

معاون امور عمرانی استاندار کردستان با تاکید بر تغییر نگرش نسبت به زنان، گفت: حضور زنان در عرصه های اجتماعی خودباوری را در این قشر تقویت می‌کند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، امیر قادری روز چهارشنبه در همایش زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب با بیان اینکه زنان در سلسله تاریخ نقش اثرگذاری را در جامعه ایفا کردند، گفت: آنچه مسلم و نمود دارد این است که میزان اثرگذاری زنان بر جوامع دارای شدت و ضعف بوده است.

وی اظهار داشت: حضور و ظهور زنان در عرصه های اجتماعی و سیاسی مشروط به کنار گذاشتن مسائل دینی و مذهبی نبوده و نیست بلکه در کنار این مهم نیز رشد قابل توجهی را از خود نشان دادند.

قادری نقش زنان را در پیروزی انقلاب سازنده قلمداد کرد و گفت: پس از این رویداد قشر زنان با حضور در عرصه های مختلف و در کنار و همراه مردان نیز خوش درخشیدند و با پذیرش این اصل که زنان همانند مردان از حقوق اجتماعی یکسان برخوردارند استعداد های شان را شکوفا کردند.

معاون امور عمرانی استاندار عنوان کرد: جامعه با فراهم نمودن بستر مناسب جهت نقش آفرینی زنان در حیطه های مختلف بایستی در به حداقل رساندن شکاف ها تلاش کند.

قادری با بیان اینکه زنان بایستی نسبت به تقویت خود باوری این مهم که ما نیز می توانیم اهتمام ورزند، افزود: به رغم حضور نیمی از جمعیت جامعه و ورودی بیش از ۶۰ درصدی زنان به دانشگاه ها می طلبد زمینه مشارکت عملی آن ها در عرصه های تصمیم گیری در نظام برنامه ریزی کشور فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا جراید و صدا و سیما جهت تغییر تفکر و باور های سنتی به زنان نقش اثر گذاری دارند و برای به فعلیت رساندن توانمندی و استعداد زنان یقینا موثر خواهند بود.

رئیس دانشگاه کردستان نیز در ادامه با اشاره به گذار بودن جامعه، گفت: از دوره مشروطه نهضتی در قالب نهضت توسعه خواهی شکل گرفته که همچنان ادامه دارد و جامعه متاثر از چنین رویداد هایی در حال تغییر است.

فردین اخلاقیان اظهار داشت: در اکثر زمینه ها متاثر از سنت ها و مدرنیسم، دچار نوسان و تحول شدیم و از ثبات خاصی دوری جستیم.

وی با بیان اینکه زنان نیز متاثر از این عوامل شدند، عنوان کرد: به رغم تغییر در وضعیت سنتی زنان و واگذاری نقش اجتماعی به آنان اما هنوز شاهد محدودیت های فزاینده ای هستند.

اخلاقیان خاطر نشان کرد: از این جهت جامعه نیازمند تغییر اندیشه مردسالاری و تقویت وجه شایسته سالاری است که بایستی مهم پنداسته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز