خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:

150 هکتار کلزا در شهرستان‌های قروه و دهگلان کشت شده است

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۸۹۸

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان از کشت 150 هکتار کلزا در شهرستان‌های قروه و دهگلان خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرید سپهری با اشاره به کشت تناوب این محصول در کردستان گفت: تناوب کشت گیاه روغنی و کشت کلزا امسال در کردستان درسطح 2 هزار و 56 هکتار با همت کشاورزان و مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان های استان کردستان صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: ما برای اینکه بتوانیم دانش روز دنیا را به سطح مزارع انتقال دهیم از طریق وزارت جهاد کشاورزی با شرکت اورالز قراردادی منعقد شده که در استان کردستان 150 هکتار و در شهرستان های دهگلان و قروه در سطح 150 هکتار مزارع پایلوت و الگو اجرا شد که این ارقام هم پرمحصول و هم مقاوم در برابر سرما است.

سپهری افزود: امیدواریم با اجماع نظر کارشناسان بتوانیم پایداری تولید برای محصول کلزا و تناوب بسیار خوب برای محصول گندم در استان کردستان داشته باشیم.

گفتنی است؛ در حال حاضر حدود 1800 هکتار مزارع الگوی کشت ارقام فرانسوی تحت نظارت شرکت اورالز فرانسه در کردستان و 6 استان کشور درحال انجام است که از 500 هکتار محصول کلزا کشت شده در شهرستان دهگلان نیز بالغ بر 75 هکتار به این شیوه کشت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز