خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان مطرح کرد:

لزوم فعال سازی معادن کوچک و غیر فعال در کردستان/ انتقال حساب‌های مالی واحدهای معدنی و تولیدی به داخل استان

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۴۴۷

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بر فعال سازی معادن کوچک و غیر فعال در استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمد دره وزمی در جلسه فعالسازی معادن کوچک و غیر فعال که با حضور تشکل‌های بخش خصوصی و تعدادی از معدن‌داران استان برگزار شد، گفت: با انعقاد تفاهم نامه مابین شرکت ایمیدرو، شرکت میت کو و خانه صنعت و معدن ایران، معادن کوچک و معادن غیر فعال، فعال می‌شوند.

محمد دره وزمی خاطر نشان ساخت: با انعقاد این تفاهم‌نامه و رایزنی های بسیار، استان کردستان در اولویت توجه این تفاهم‌نامه قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: موارد بسیاری در غیرفعال بودن معادن استان تاثیرگذار است که از آن جمله نبود بازار بعضی از مواد معدنی، تغییر ذائقه مردم، نبود توان مالی و فنی بهره بردار، در اختیار نداشتن نیروی انسانی متخصص و توانمند را می توان عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: به دلیل هزینه بر بودن استخراج در معادن کوچک و نبود بازارِ درخور توجه برای سنگ آهن، معادن کوچک توان بالایی را برای فعالیت در بازار ندارند.

دره وزمی با اشاره به بازار خوب و پررونق کنسانتره افزود: باید با تجمیع معادن کوچ و غیرفعال و حرکت درجهت احداث واحدهای کنسانتره سازی، رونق را به اینگونه معادن برگرداند.

وی عنوان کرد: با راه اندازی فازهای مختلف زنجیره فولاد در کردستان بطور قطع معادن سنگ آهن کردستان دیگر خام فروشی نخواهد شد و ارزش افزوده این معادن به استان و کشور بر‌خواهد گشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: تمام معادن و واحدهای تولیدی که حوزه فعالیت آنها در استان کردستان است باید تمامی حساب های مالی شان را به داخل استان انتقال دهند و از این پس باید تمامی صادرات محصولات خود را در گمرکات استان اظهار کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز