خبرگزاری کار ایران

فرماندار سنندج مطرح کرد:

دومین شهر اروسی به سنندج نسبت داده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۶۵۹

فرماندار شهر سنندج گفت: با وجود آثار برتر اروسی سازی در سنندج، دور از ذهن نیست بعد از اصفهان این لقب به سنندج نسبت داده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم زارعی شامگاه دوشنبه در همایش روز معمار و آیین رونمایی از کتاب" معماری عصر صفوی تا عصر حاضر"که در پردیس سینما بهمن سنندج و با حضور حداکثری دانشجویان برگزار شد،گفت: معمارها از نقش آفرین ترین اقشار جامعه برای حاکمیت کشورها قلمداد می شدند چرا که نقش و اثر فاخرشان به عنوان نماد اقتدار حاکمیت تعیین می شد.

وی اظهار داشت: در گذشته عنوان معمار در شکل های سنتی بروز و ظهور می یافت و این امر بیانگر جایگاه ویژه معماری در تاریخ جهان است.

زارعی در خصوص کتاب" معماری عصر صفوی تا عصر حاضر" نیز گفت: تاکنون در هیچ کتابی در قالب ادبیات معماری و باستان شناسی، نام و اشاره ای به آثار معماری استان کردستان نشده بود اما برای اولین بار در کتاب مذکور اسامی آثار و نشانه های تاریخی و معماری استان ذکر شده است.

فرماندار سنندج عنوان کرد: محتوای کتاب گسترده است و ذکر سه شهر از پایتخت صفویان و دو شهر به عنوان والی نشین و حاکم نشین محور کتاب را در بر گرفته است.

زارعی خاطر نشان کرد: معرفی شهر سنندج به عنوان والی نشین و دیگر اندوخته‌های ساخت دست انسان نظیر اروسی سازی را ملاک توجه قرار داده ام و همین بس می‌توانم اظهار کنم بعد از اصفهان شهر اروسی ساز به سنندج نسبت داده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز