خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد نخبگان کردستان:

گرایش زیاد دانش آموزان به رشته تجربی به نفع کشور نیست

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۶۶۱

رئیس بنیاد نخبگان کردستان گفت: گرایش زیاد دانش آموزان به رشته تجربی هرچند معلول شرایط جامعه است اما در مجموع به نفع کشور نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت صادقی شامگاه دوشنبه در همایش روز معمار که در پردیس سینما بهمن سنندج و با حضور حداکثری دانشجویان برگزار شد، افزود: اوج رونق معماری در دوران طلایی شیخ بهایی به وقوع پیوست و در این راستا شهر اصفهان به پاس خدمات ارزنده این چهره علمی اقدام به برگزاری جشنواره فن آفرینی در سطح ملی می کند.

وی اظهار داشت: با نگاهی به سده‌های گذشته در می‌یابیم که شمار شخصیت‌های علمی و پارسا و میزان آثار قابل ارائه شده به نسبت امروز نیز دارای فاصله معناداری است که بایستی این شکاف مورد بازبینی واقع شود.

صادقی با بیان اینکه بایستی در پی منشأ چالش‌ها باشیم، گفت: اینک با داشتن امکانات و تجهیزات وسیع قادر به تولید کار‌های ماندگار نیستیم و این ضعف و محدودیتی است که جای سوال دارد.

رئیس بنیاد نخبگان کردستان عنوان کرد: با این اوصاف غرق و مبهوت ماندن در گذشته کاری از پیش نخواهد برد و بایستی در پی راه حل باشیم.

صادقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به گرایش فزاینده دانش‌آموزان به رشته تجربی نیز گریزی زد و افزود: تناسب و تعادل میان رشته‌های تحصیلی پر مخاطب وجود ندارد و عمده دانش‌آموزان به رشته تجربی روی آورده اند این در حالی است که بخش زیادی از نخبگان جزو رشته های غیر تجربی هستند.

وی خاطر نشان کرد: از میان شرکت کنندگان سال گذشته در کنکور قریب به ۵۲ درصد در رشته تجربی ثبت نام کرد و ۴۸ درصد در سایر رشته‌ها نام نویسی کردند که چنین رویه‌ای به هیچ وجه به صلاح کشور نیست و بایستی نسبت به این مهم چاره اندیشی شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز