خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

مردم دچار نوعی ابهام نسبت به آمار کشفیات قاچاق هستند

کد خبر : ۶۱۶۱۱۵

استاندار کردستان با بیان اینکه مردم دچار نوعی ابهام و تشتت آرا نسبت به آمارهای کشفیات قاچاق هستند، گفت: ممانعت از این امر در گروی ارائه صحیح این آمار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن مرادنیا شامگاه سه‌شنبه در اولین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سنندج، گفت: یکی از معضلاتی که امروز دامنگیر کشور است، قاچاق و تبعات ناشی از آن است.

وی اظهار داشت: عدم ارائه آمار صحیح در این خصوص و در ابهام ماندن این امر که کشور با چه حجمی از قاچاق مواجه است، سئوال و مسئله ای است که بایستی روشن شود.

مرادنیا خواستار مقابله جدی با قاچاق شد و افزود: احقاق و عینیت بخشی به شعار سال در به حداقل رساندن چالش ها از حیث بیکاری و نیز حمایت از کالای وطنی مفید به فایده خواهد بود.

استاندار کردستان عنوان کرد: آنچه در بروز بیکاری نقش دارد قاچاق کالا و ارزی است که به علت عدم اطلاع از آمار باندها و حجم در برگیرنده اش مشکلات عدیده ای را سبب ساز شده است.

در ادامه دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان به آمار کشفیات کالای قاچاق در یک ماهه ۹۷ اشاره کرد و گفت: مشروبات الکلی با ۴۱ هزار و ۷۵۵ بطری نسبت به مدت مشابه سال پیش ۹ درصد افزایش داشته است.

رضا میرزایی عنوان کرد: در این مدت سه میلیون و ۷۹۲ هزار نخ سیگار با ۷۱ درصد و لوازم آرایشی و بهداشتی با ۱۶۳ هزار قلم نسبت به مدت مشابه سال پیش ۴۳ درصد رشد داشته است.

وی اجرای طرح رجیستری را در کاهش قاچاق گوشی‌همراه مثبت ارزیابی کرد و گفت: کشف ۲۹۹ دستگاه گوشی در مدت مذکور در قیاس با مدت مشابه سال پیش ۹۳ درصد کاهش داشته است.

میرزایی خاطر نشان کرد: در یک ماهه امسال ۴ باند قاچاق متلاشی شد که نسبت به مدت مشابه سال پیش ۱۰۰ درصد رشد نشان می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز