خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد:

رونق کشاورزی تنها راه حل توسعه مناطق مرزی است

کد خبر : ۶۱۶۵۵۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، وجود مرزهای رسمی و مناطق آزاد را به عنوان یک فرصت مهم عنوان کرد: با توجه به منابع زیرساخت ها و شرایط حاکم بر منطقه تنها زمینه توسعه در نقاط مرزی توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خالد جعفری در همایش جامعه شناسی مرز با بیان اینکه بخش کشاورزی در اقتصاد و اشتغال استان اثرگذار است، افزود: بالغ بر ۲۷ درصد ارزش تولید ناخالص داخلی و ۳۰ درصد اشتغال استان مختص به حوزه کشاورزی است.

وی مساحت استان را ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار برشمر و اظهار داشت: از این میزان یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار شامل جنگل و یک میلیون و ۲۰۰ هکتار نیز اراضی کشاورزی را در بر می گیرد.

جعفری ادامه داد: ۳۲ درصد از مساحت استان را چهار شهرستان مرزی در بر گرفته اند که ۸۰ درصد آن را جنگل، ۳۲ درصد مراتع و ۱۷.۵ هکتار اراضی کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان توسعه کردستان را در گروی بخش کشاورزی دانست و گفت: تحقق این مهم نیز با حمایت از سرمایه گذار و تجهیز و تکمیل زیر ساخت ها امکان پذیر خواهد بود.

جعفری مرز های رسمی و مناطق آزاد را به عنوان یک فرصت مهم تلقی و عنوان کرد: با توجه به منابع زیرساخت ها و شرایط حاکم بر منطقه تنها زمینه توسعه در نقاط مرزی توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی است.

وی یادآور شد: مقرر شده است ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل شود که با این اقدام هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به ارزش تولیدات کشاورزی استان که ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز