خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان:

152 پروژه آب و فاضلاب شهری کردستان در دست اجراست/ 800 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام طرح‌ها نیاز است

کد خبر : ۶۱۶۵۵۶

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان گفت: در حال حاضر تعداد ۱۵۲ پروژه در ۲۵ شهر استان در دست اجرا است.

به گزارش ایلنا، محمدحسین محمدی با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر در ۲۷ شهر استان به جمعیتی در حدود یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر خدمات ارائه می دهیم.

وی افزود: کل جمعیت استان تحت پوشش خدمات آب آشامیدنی بهداشتی و در حدود ۹۲ درصد نیز تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند؛ همچنین ۷۲ درصد فاضلاب تولیدی استان، تصفیه می شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با اشاره به آمار مشترکین در استان عنوان می کند: ۳۵۰ هزار مشترک در استان داریم که بیشتر مشترکین خانگی هستند.

محمدی توضیح می دهد: هزینه تمام شده برای هر مترمکعب آب، مبلغی در حدود ۸۰۰ تومان و هزینه جمع آوری و تصفیه فاضلاب در هر مترمکعب ۶۰۰ تومان و مجموعا یکهزار و ۴۰۰ تومان است و نرخ خدمات (مبلغی که در هر مترمکعب از مشترک گرفته می شود) در حدود ۳۰۰ تومان است.

مهندس محمدی به کمبود اعتبارات در بخش عمرانی اشاره کرد و گفت: برای اتمام این پروژه ها به اعتباراتی بالغ بر ۷۹۰ میلیارد تومان نیاز داریم و این در حالی است که کل اعتبارات استان به ۱۰۰ میلیارد تومان نمی رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز