خبرگزاری کار ایران

امیر قادری مطرح کرد:

پروژه‌های عمرانی بدون پیوست زیست‌محیطی قابلیت اجرایی ندارد

کد خبر : ۶۱۶۶۴۰

معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: پروژه‌های عمرانی بدون پیوست زیست‌محیطی قابلیت اجرا و عملیاتی شدن را ندارد.

 خبرنگار ایلنا، امیر قادری امروز در معارفه مدیرکل محیط زیست کردستان با بیان اینکه مسایل زیست‌محیطی در کشور جنبه شعاری پیدا کرده، افزود: حفظ محیط زیست به‌عنوان نیاز و پاسخ به درخواست‌های مردم یک ضرورت است.

وی اظهار داشت: صیانت از زمین افزون بر اعمال سیاست و برنامه‌های کاربردی با همراهی و همکاری مردم امکان‌پذیر است.

قادری عنوان کرد: اقدام مخاطره‌آمیز کشورهای همسایه مبنی بر احداث سد و انتقال آب بین حوزه ها در کشور تبعات جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان رسالت سازمان محیط زیست کشور را سنگین دانست و گفت: تغییر رویکرد مسئولان پیرامون مسایل مذکور و حساسیت مردم در قبال محیط زیست مسئله‌ای مهم است که بایستی ملاک عمل واقع شود.

قادری به چالش‌های فراروی دریاچه زریوار نیز گریزی زد و گفت: وجود ۳۰ هزار حلقه چاه بدون مجوز در اطراف دریاچه نشان دهنده بی تدبیری مسئولان مربوطه در قبال نقش حیاتی دریاجه است.

وی اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی بدون پیوست زیست‌محیطی قابلیت اجرا شدن ندارد، افزود: در این راستا اقدامات انجام شده در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست خواهد بود.

قادری، عمل کارشناسانه برای صورت دادن به هر اقدامی را مهم ارزیابی کرد و گفت: با این اوصاف در چهار سال اخیر یک متر از فضای سبز استان دچار تغییر کاربری نشده و این امر حساسیت و دغدغه فراتر از نیاز معمول را می‌طلبد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز