خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان مطرح کرد:

پدافند غیرعامل ضرورتی برای کاهش اثرات مخرب اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۶۲۰

معاون سیاسی استاندار کردستان گفت: سرمایه گذاری و برنامه ریزی در حوزه پدافند غیرعامل در به حداقل رساندن اثرات مخرب اقتصادی و روحی - روانی ناشی از آن موثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین خوش اقبال روز دوشنبه در همایش منطقه ای مدیریت و پیشگیری و کنترل تهدیدات زیستی در سنندج، امنیت را یکی از دغدغه های انسان از دیرباز دانست و گفت: توجه به مسئله امنیت، دفاع و مقابله با تهدیدات آن از جمله مسائلی است که همیشه مورد توجه مسئولین ارشد نظام بوده است.

وی با بیان اینکه تهدیدات به دو بخش طبیعی و انسان ساز تقسیم می شود، افزود: آن بخش از تهدیدات که محصول عوامل طبیعی است و اهداف مغرضانه ای در پشت آن نیست، تهدیدات طبیعی ست و وظیفه ایجاب می کند با ایجاد آمادگی در خود، توانایی مقابله با این گونه تهدیدات را داشته باشیم.

خوش اقبال تهدیدات انسان ساز را هدفمند و توام با برنامه ریزی و اندیشه دانست و افزود:  هر روز با اشکال جدیدی از اینگونه تهدیدات مواجه هستیم، از این جهت جایگاه و نقش پدافند غیر عامل در ایجاد و بالا بردن آمادگی و مقابله با این تهدیدات مشخص می شود.

معاون سیاسی استاندار کردستان عنوان کرد: هرگونه سرمایه گذاری و برنامه ریزی در موضوع پدافند غیرعامل را می توان کارا و موثر دانست، چراکه وقوع حوادث و سوانح را نمی توان انکار کرد، ولی می توان با آمادگی مردم و سازمان های متولی، ضمن همزیستی با آن اثرات مخرب اقتصادی و روحی_روانی ناشی از آن را تقلیل داد.

خوش اقبال ادامه داد: از این رو داشتن شناخت و نگرش درست، آمادگی مناسب، احساس مسئولیت، رویارویی درست با سوانح از جمله اصول انکار ناپذیر در مقابله با حوداث به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه نگاه پدافند غیرعامل نگاهی پیشگیرانه است، گفت: در این راستا فکر متمرکز و شناسایی نقاط قوت و ضعف در جهت کاهش هزینه ها و تهدیدات ثمربخش خواهد بود.

خوش اقبال خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی و آموزش عمومی و اصول و ضوابط پدافند غیرعامل در بخش دولتی و غیر دولتی و نیز پیش بینی مواد درسی در سطوح مختلف آموزشی بایستی در راس کارها قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز