خبرگزاری کار ایران

در مراسم نکوداشت پروفسور سید اسعد شیخ الاسلامی در سنندج مطرح شد؛

ضرورت تربیت اشخاص کارآمد در عرصه های مختلف برای جایگزینی افراد صاحب نظر

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۶۲۵

استاد فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه تهران گفت: تربیت اشخاص کارآمد و پویا در عرصه های مختلف جهت جایگزینی و گماردن افراد صاحب نظر ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلال جلالی زاده روز شنبه در مراسم تکریم و نکوداشت پروفسور سید اسعد شیخ الاسلامی در سنندج با بیان اینکه چنین مراسمی افزون بر شادی و سرور، حزن و اندوه را طنین انداز می کند، افزود: بی گمان خرسندی بواسطه قدردانی از منزلت والای چهره های علمی و ادبی صورت داده می شود و پریشانی حال نیز به فقدان افراد توانمند و صاحب سبک و ایده در عصر نوین بروز یافته است.

وی اظهار داشت: پرورش و تربیت اشخاص نامی و کاربلد از سوی پروفسور شیخ الاسلامی و ادای دین به تاریخ این خطه از جمله دستاوردی است که ایشان به آن مبادرت ورزیدند.

جلالی زاده، شمار چهره‌های شاخص کردستان و بویژه شهر سنندج را در عصر حاضر محدود خواند و گفت:  در ۴۰ سال پیش شهر سنندج با عالمانی چون آیت الله مردوخ، ملا مفتی ها، گرجی ها، مجتهدی ها و شیخ الاسلامی ها به مرحله کمال و فضائل دینی دست می یافت،اما متاسفانه در حال حاضر حضور چنین عالمانی رو به کاهش است.

جلالی زاده نگاه عالمان دین را در امور مذهبی وسیع و گسترده توصیف کرد و گفت: به رغم اینکه نظر مسئولان دولتی در مرکز به کردستان باز و مبسوط است اما نگرش مسئولان استانی تنگ نظرانه است چرا که از توسعه مدارس دینی و مذهبی ممانعت به عمل می آید.

وی ادامه داد: در گذشته بواسطه احترام و تکریم حاکم بر جامعه چهره های اثرگذار بروز و ظهور می یافتند اما امروز بستر لازم برای تربیت و تحویل افراد توانمند در استان امکان پذیر نیست.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز