خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد:

نقش مهم تعاونی های روستایی در دستیابی به توسعه پایدار

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۸۷۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه یکی از تشکل های غیر دولتی در بخش کشاورزی تعاونی‌های روستایی است، گفت: شرکت های تعاونی تولید کشاورزی نقش مهمی در توسعه پایدار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خالد جعفری روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه معاونان سازمان و مدیر سازمان تعاون روستایی استان در سنندج، گفت: سهم ۲۷ درصدی ارزش تولید ناخالص داخلی و ۳۰ درصد اشتغال استان به بخش کشاورزی نگاه و عنایت ویژه مسئولین به این حوزه را می طلبد.

وی اظهار داشت: بر مبنای پیش بینی وزارت جهاد کشاورزی امسال یک میلیون تن گندم در استان تولید می شود که ۹ درصد تولید کشور را شامل می شود.

جعفری با بیان اینکه رشد و بالندگی بخش کشاورزی استان به واسطه شرایط اقلیمی و خاک مرغوب شکل گرفته است، گفت: سرمایه گذاری و راه اندازی واحد های تولیدی در حوزه های دامی، باغی و حبوبات در حجم گسترده افزون بر تامین نیاز های استان در برآورده کردن احتیاجات استان های همجوار اثر گذار بوده است.

وی مزیت و ظرفیت‌های استان کردستان را در رشد بخش کشاورزی مهم ارزیابی کرد و افزود: بارش بیش از ۵۰۰ میلیمتر در سال و وجود یک میلیون و ۲۳۰ هزار هکتار اراضی زراعی نیز دغدغه بروز خشکسالی در را استان به نسبت سایر استان ها کاهش می دهد، از این روی بخش مذکور نقش مهمی را در شکوفایی اقتصاد استان ایفا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: از محل حوزه آب های مرزی ۱۷ هزار هکتار اراضی دیم به آبی تبدیل شد که بنل داریم ۱۲ تا ۱۳ هزار هکتار دیگر به این میزان اضافه کنیم.

جعفری ظرفیت تشکل و تعاونی‌های تخصصی بخش کشاورزی در استان را سازنده خواند و گفت: چنین پتانسیلی نقش مهمی در توسعه بخش کشاورزی استان ایفا می کنند که بایستی با تقویت و سرمایه گذاری نسبت به گسترش آن مبادرت به عمل آید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز