خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی کارخانه‌های آهن اسفنجی در سقز، قروه و بیجار بعد از ماه رمضان

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۶۰۳

استاندار کردستان گفت: بعد از ماه رمضان و با سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت اجرای سه طرح آهن اسفنجی در قروه، بیجار و سقز آغاز خواهد شد.

به‌گزارش ایلنا، بهمن مرادنیا درجلسه شورای اداری شهرستان بیجار با محوریت تودیع و معارفه فرماندار بیجار، گفت: فرماندار جدید شهرستان بیجار شخصی توانمند با سابقه مدیریتی، مردمی و پرانگیزە است و در واقع تنها ملاک انتخاب وی بە عنوان فرماندار همین ویژگی ها بودە است.

وی با بیان اینکە من بە عنوان مقام عالی دولت در استان بر سر منافع مردم با کسی معاملە نکردە و نخواهم کرد افزود: ملاک عمل من تنها کار و تلاش برای توسعە استان است و از فرماندار جدید می‌خواهم این مسئلە را هموارە مد نظر داشته باشد.

مرادنیا ادامه داد: توسعه تنها با کار شبانه روزی، اتحاد و همدلی با همه جریان‌ها و گروه‌ها امکان پذیر است و درخواست من از فرماندار این است که با نماینده مجلس، امامان جمعه، رسانه ها تعامل داشته و به مسائل حاشیه ای توجهی نداشته باشد.

استاندار کردستان تصریح کرد: پرداختن به مباحث حاشیه ای ما را از رسیدن به توسعه باز می دارد و باید همانند دیگر استانها با همدلی و همکاری درمسیر توسعه گام برداریم.

وی در ادامە سخنان خود بە طرح تولید زنجیره فولاد در استان نیز اشاره کرد و گفت: تفاهمنامه ایجاد دو مجموعه مستقل تولید فولاد در بیجار و قروه دراستان با سرمایه گذاری یک میلیارد دلار امضا و سهامداران نیز مشخص شده است.

مرادنیا با بیان اینکه این بزرگترین سرمایه گذاری صنعتی در طول تاریخ استان کردستان است، اضافه کرد: بعد از ماه رمضان و با سفر وزیر صنعت، معدن وتجارت اجرای سه طرح آهن اسفنجی در قروه و بیجار و سقز آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک یکی از دو طرح تولید فولاد در استان تبدیل به زنجیره کامل تولید فولاد می‌شود، اظهار داشت: برای ایجاد زنجیره کامل تولید فولاد 1/2 میلیارد دلار دیگر سرمایە گذاری می شود.

مقام عالی دولت در استان کردستان یکی از عمده مشکلات شهرستان بیجار را تامین آب شرب وکشاورزی عنوان کرد وگفت: طبق پیگیری های صورت گرفته از محل سد سیازاخ آب ۹۰ روستا وشهر بیجار تامین خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز