خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل جامعه نیکوکاری ابرار خبر داد:

طرح توسعه پایدار روستایی در 3 استان کشور اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۲۱۳

مدیر عامل جامعه نیکوکاری ابرار از اجرای طرح توسعه پایدار روستایی در ۱۱ روستای خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر خامنوی شامگاه پنجشنبه در مراسم جشن اهداء بورس تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان استان در رابطه با سابقه جامعه نیکوکاری گفت: جامعه نیکوکاری ابرار، وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران از سال 1388 فعالیت خود را آغاز کرده است.

 وی با اشاره به پشتوانه اقتصادی این خیریه، افزود: یکی از اهداف تأسیس این خیریه، ارائه فعالیت‌های خیرخواهانه اتاق بازرگانی به جامعه بود، از این جهت عمده درآمدهایی که از سوی جامعه نیکوکاری ابرار برای جامعه هدف صرف می شود، توسط فعالان اقتصادی تأمین می شود و فقط بخش کمی از آن هم توسط منابع اتاق بازرگانی ، تامین می گردد.

خامنوی ضمن تفکیک فعالیت های این جامعه نیکوکاری، تصریح کرد: ایجاد شغل و کارآفرینی در مناطق محروم و حمایت تحصیلی از دانش آموزان و دانشجویان مستعد و نیازمند در مناطق محروم بویژه در روستاها از طریق بورسیه عمده فعالیت جامعه نیکوکاری تلقی می شود.

وی طرح توسعه پایدار روستایی جامعه نیکوکاری ابرار را تلاشی برای شناسایی استعدادها و مرتفع کردن چالش ها دانست و ادامه داد: یکی از مسائل جوامع روستایی به‌ ویژه در مناطق کمتر توسعه‌ یافته کشور، محدودیت دسترسی کودکان و نوجوانان روستا به امکانات آموزشی است، درنتیجه استعدادهای سرشار بسیاری از این کودکان و نوجوانان به‌خوبی پرورش نمی‌یابند، از این جهت این طرح با رویکرد اشتغال و کار آفرینی در ۱۱ روستا در حال اجرا و عملیاتی شدن است.

خامنوی به فعالیت این تشکل در زمان بروز حوادث غیرمترقبه هم اشاره کرد و افزود: کار اصلی این تشکل در این برنامه بازسازی مدارس و مراکز آموزشی آسیب‌دیده است که در زلزله اخیر کرمانشاه هم از ۵۱ مدرسه آسیب‌دیده روستایی، ۳۹ باب با مشارکت فعالان اقتصادی جامعه ابرار تا مهرماه امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گفته خامنوی هم اکنون نمایندگی جامعه ابرار در اجرای طرح تحصیلی در ۲۸ استان کشور فعالیت دارد و تا پایان سال تلاش می‌شود نمایندگی ابرار در همه استان‌ها راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز