خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان خبر داد:

اصلاح و ابلاغ آیین‌نامە ساماندهی مبادلات در بازارچەهای موقت مرزی بە نفع تجار و پیله‌وران

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۴۶۲

استاندار کردستان از اصلاح و ابلاغ آیین‌نامە ساماندهی مبادلات دربازارچەهای غیر رسمی توسط دولت بە نفع تجار و پیلەوران در مناطق مرزی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهمن مرادنیا در جلسه ساماندهی مبادلات مرزی استان کردستان با بیان این مطلب گفت: بنابر مصوبه هیات دولت تخفیف سود بازرگانی حاصل از مبادلات کالا برای هر مرزنشین هفت میلیون ریال و هر خانوار تا سقف چهار نفر ۲٨ میلیون ریال درماه خواهد بود.

وی با اعلام اینکه سود اختصاص یافته در کل مناطق و استان‌های مشمول طرح در کشور ۴۲ هزار میلیارد ریال در سال خواهد بود ادامه داد: در طرح جدید باید میان پیله‌ور و تاجر برای ورود کالا توافق صورت بگیرد. تا زمینه انتفاع مناسب طرفین فراهم شود.

مرادنیا به مفاد دیگری از آیین نامه ساماندهی مبادلات مرزی در بازارچه های موقت اشاره کرد و گفت: با اجرای دستورالعمل جدید خروج کالا بصورت تجمیعی از شهرستان‌های مرزی ممنوع خواهد شد که این مهم نقش به‌سزایی در رونق کسب وکار بازاریان خواهد داشت.

مرادنیا وجود بازارچه‌های موقت مرزی را یک امتیاز برای استان برشمرد و به وضعیت بازارچه سیف سقز نیز گریزی زد و افزود؛ بازگشایی بازارچه سیف سقز از نظر جمهوری اسلامی ایران هیچ منعی ندارد بلکه طرف مقابل تمایلی برای فعالیت در مرز سیف ندارد.

وی ادامه داد: از طریق کنسولگری جمهوری اسلامی در سلیمانیه همچنان پیگیر رفع مشکل مرز بازارچه سیف سقز خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز