خبرگزاری کار ایران

خالد جعفری مطرح کرد:

افتتاح ۷۳ پروژه بخش کشاورزی با اشتغالزایی ۳۲۲ نفر در کردستان

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۵۰۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۷۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان و اشتغالزایی ۳۲۲ نفر به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در این استان افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خالد جعفری در جمع خبرنگاران استان به اعلام برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: هر سال از ۲۱ لغایت ۲۷ خرداد ماه تحت عنوان جهاد کشاورزی نام گذاری می شود.

وی اظهار داشت: ۷۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان طی بازه مذکور در استان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

جعفری با بیان اینکه این تعداد پروژه زمینه اشتغالزایی ۳۲۲ نفر را در استان فراهم می‌کند، افزود: با افتتاح این پروژه ها بستر تثبیت شغلی هزار و ۱۶۷ نفر نیز مهیا می شود.

رئیس جهاد کشاورزی کردستان باغات استان را در برابر بلایای طبیعی آسیب‌پذیر خواند و گفت: به واسطه‌ی اینکه ۴۱ هزار هکتار از باغات دیم و آبی استان در قطعات کوچک قرار دارند، به‌کار بردن روش‌های نوین و مدرن به صرفه نخواهد بود، از این جهت با تغییر رویه و اعمال تجاری سازی باغات می توان بر مشکلات این حوزه فائق آمد.

جعفری ادامه داد: تجاری کردن باغات از نیازهای اساسی استان برای توسعه این بخش و جلوگیری از مخاطرات ناشی از بلایای طبیعی است، و در این راستا ایجاد ۸ هزار هکتار از باغات تجاری استان از محل آب‌های مرزی در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه توسعه محصول کشاورزی و گردشگری است، خاطرنشان کرد: از طرح‌های توسعه کشاورزی و باغداری حمایت و پشتیبانی می‌کنیم و در این راستا با تعریف مناطق مورد هدف گردشگری در واگذاری اراضی ملی نیز هیچ‌گونه محدودیتی نداریم.

جعفری همچنین با بیان اینکه کردستان فاقد محصول آرسنیک‌دار است، گفت: میزان کود مصرفی برای تولید محصولات کشاورزی در استان کمتر از حد تعیین شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اذعان کرد: محصولاتی چون گوشت دام سبک، عسل، انگور دیم و گردو در سطح استان کاملا ارگانیک و طبیعی است و نیز با به بهره برداری از فاز نخست کارخانه ژینانوش در مریوان در آینده ای نزدیک ۲۵ درصد از میوه تولید این استان در این کارخانه خریداری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز