خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد:

افزایش ظرفیت سیلوهای ذخیره گندم به ۸۰۰ هزار تن/ هدفگذاری در تولید پایدار محصول گندم

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۹۷۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه ظرفیت سیلوهای استان را ۵۳۰ هزار تن است، گفت: درصددیم ظرفیت سیلوها را در سطح استان به ۸۰۰ هزار تن افزایش دهیم.

خالد جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه درصددیم ظرفیت سیلوها را در سطح استان به ۸۰۰ هزار تن افزایش دهیم، گفت: گنجایش سیلوهای فعلی ۵۳۰ هزار تن است که بنا داریم با در نظر گرفتن تمهیداتی این میزان را به ظرفیت مذکور برسانیم.

وی فرآوری محصولات را در ایجاد شغل و ارزش افزوده در کشاورزی مهم و به صرفه ارزیابی کرد و اظهار داشت: همان طور که در محصول استراتژیک گندم این مهم در نظر گرفته شده است، در دیگر محصولات از جمله حبوبات نیز توسعه و ترویج فراوری را ملاک قرار خواهیم داد.

جعفری ادامه داد: دلیل شکاف معنادار میزان درآمد سرانه در استان به نسبت کشوری در عدم سرمایه گذاری در بخش های مختلف بخش کشاورزی برای فراوری محصولات و تبعات مثبت ناشی از آن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعمال کشاورزی حفاظتی برای محصول استراتژیک گندم را ضروری برشمرد و خاطر نشان کرد: سالانه قریب به ۵۲۵ هزار هکتار گندم دیم در سطح استان به زیر کشت می رود که بنا داریم با اعمال کشاورزی حفاظتی نیز ۲۰۰ هزار هکتار از این میزان را به آبی جهت صرفه اقتصادی بیشتر تبدیل کنیم.

جعفری با بیان اینکه در پی ایجاد پایداری در تولید محصول گندم هستیم، عنوان کرد: طبق برآوردهای وزارت جهاد کشاورزی بایستی در سال زراعی یک میلیون تن گندم در استان تولید شود، که فزونی سهم اختصاص یافته نیز تلاش برای حفظ جایگاه ۸ تا ۹ کشوری در تولید گندم را مضاعف می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز