خبرگزاری کار ایران

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان مطرح کرد:

میزان پرداختی بانک‌ها برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی رضایت بخش نیست

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۳۸۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استاندار کردستان تعداد طرح های معرفی شده به بانک ها برای دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را رضایت بخش اما میزان پرداختی توسط بانک‌ها را ناکافی دانست.

به گزارش ایلنا، حسین فیروزی در کارگروه تخصصی اشتغال استان کردستان با بیان اینکه کردستان از لحاظ حجم و تعداد طرح های معرفی شده به بانک ها سومین استان کشور است، افزود: استاندار کردستان در بخش پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی نگران است و امیدوارم با تدابیر اندیشیده شده در کمترین زمان ممکن رسیدگی ها سرعت بگیرد و میزان پرداختی ها به نحو چشمگیری افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه سهم استان کردستان از طرح اشتغال پایدار روستایی ۱۳۰ میلیارد تومان است، افزود: تاکنون در سطح استان ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های عامل به طرح‌های اشتغال روستایی پرداخت شده است، که این روند قطعا در روزهای آینده تغییر محسوسی به خود خواهد دید.

فیروزی در ادامه سخنان خود کردستان را از لحاظ رتبه پرداخت، ۲۱ کشوری اعلام کرد و گفت: از بانک‌های عامل انتظار می رود طرح های معرفی شده را در کمترین زمان بررسی و به طرح های دارای توجیه فنی تسهیلات پرداخت کنند.

وی خواستار پذیرش طرح های جدید ارایه شده کشاورزی توسط بانک ها شد و افزود: ممکن است در طرح های معرفی شده جدید ایده ها ی مطلوبی وجود داشته باشد و پذیرش آنها بتواند عامل جذب اعتبارات بیشتر شود.

فیروزی مدیران و روسای بانک ها را به تغییر زاویه دید نسبت به طرح های معرفی شده و دارای توجیه فنی و اقتصادی فراخواند و اظهار کرد: مهمترین مسئله برای ما ایجاد اشتغال و رونق تولید در کردستان است و لازم است هم مدیران از این دریچه به مسئله نگاه کنند.

معاون اقتصادی استاندار کردستان خواستار جذب ۱۵ درصدی اعتبارات اشتغال پایدار روستایی سهم فناوری اطلاعات و پذیرش آن توسط بانک ها شد و گفت: بخش فناوری اطلاعات در استان دارای بستر و پتانسیل است و همین بخش می تواند زمینه های مناسبی را در اشتغال ایجاد کند.

فیروزی در ادامه سخنان خود حوزه صنعت در استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را نیز از نظر دور نداشت و گفت: حمایت از بخش صنعت برای پایداری اشتغال در استان ضروری است، در نتیجه باید از همه ظرفیت ها برای پایداری صنعت در استان بهره ببریم.

وی خواستار جذب سقف اعتبارات صنعت در حوزه صنعت شد و اضافه کرد: طرح های بزرگ صنعتی که در قالب اشتغال روستایی می گنجند را باید دسته بندی و برای دریافت اعتبارات در سطح ملی تلاش شود.

فیروزی خاطرنشان کرد: حداقل باید ۳۰ میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال روستایی در بخش صنعت هزینه شود که این مهم نقش بسزایی در تکاپو و رونق تولید در روستاها خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز