خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان بودجه و برنامه‌ریزی کشور مطرح کرد:

قوم فرهیخته کرد، بهترین ظرفیت و پشتوانه کردستان است

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۲۵۲

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان بودجه و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه فرهنگ غنی و انسان‌‌های توسعه یافته دو مزیت ارزشمند کردستان است، گفت: قوم فرهنگی کرد، بهترین ظرفیت و پشتوانه کردستان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید نمکی شامگاه سشنبه در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان با بیان اینکه یکی از ویژگی‌‌های شاخص استان کردستان «اتمسفر قوی فرهنگی» است، افزود: قوم فرهنگی و فرهیخته کرد، بهترین ظرفیت و پشتوانه کردستان است.

وی با اشاره به اینکه دومین نقطه قوت ارزشمند استان کردستان وجود انسان‌‌های توسعه‌یافته است، گفت: انسان ابزار توسعه نیست، بلکه «انسان توسعه‌یافته» هدف غایی توسعه است.

نمکی عنوان کرد: انسان‌های شریف و توسعه‌یافته پشتوانه عظیم توسعه هستند، که در این راستا فرهنگ غنی و انسان‌‌های توسعه یافته دو مزیت کردستان است که باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان بودجه و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه توسعه کشاورزی و استفاده از آب‌های مرزی به جد پیگیری می‌شود، افزود: رفاه اجتماعی، اشتغال، بیماری‌‌های غیرواگیر، حوادث جاده‌ای، سرطان از جمله الزاماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

نمکی، تحقق این امر را نیازمند همکاری بین‌بخشی دانست و گفت: از این طریق می‌توان با تغییر الگوی تغذیه‌ای، اصلاح سبک زندگی و آموزش همگانی را تعمیم بخشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه آموزش و پرورش یک عرصه بسیار علمی ‌است، اظهارکرد: مشکل عمد‌ه‌ای که در این حوزه وجود دارد، عدم آموزش «اجتماعی شدن» و «تفکر خلاق» به دانش‌آموزان است.

نمکی افزود: امروزه از طریق آموزش و پرورش به دانش‌آموزان آموزش منتقل نمی‌شود، بلکه تقویت حافظه و حفظیات بر آنان تحمیل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ساختار معیوب آموزش و پرورش مهم‌ترین عنصر عقب‌ماندگی است، گفت: طرح ادغام مدارس زیر 30 نفر و ساخت مجتمع‌‌های آموزشی با قابلیت‌‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی در روستا‌های بزرگ در کردستان در دستور کار قرار گیرد.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان بودجه و برنامه‌ریزی کشور همچنین با اشاره به اینکه در بحث محیط زیست استان کردستان از لحاظ آلاینده‌‌ها به‌ویژه آلاینده‌‌های صنعتی زیست محیطی نسبت به سایر استان‌ها گستردگی کمتری دارد، گفت: استان کردستان با پتانسیل بالا در بحث تنوع زیست محیطی مطرح است که می‌توان از این ظرفیت در راستای اکوتوریسم و تکثیر برخی گونه‌ها با کمک بخش خصوصی اقدام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز