خبرگزاری کار ایران

در آستانه ثبت جهانی هورامان؛

نخستین جشنواره استانی رسانه و میراث فرهنگی کردستان برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۷۵۴

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: در راستای معرفی هرچه بیشتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان و در آستانه ثبت جهانی هورامان اولین جشنواره استانی رسانه و میراث فرهنگی کردستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن علوی شامگاه  در نشست با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با بیان اینکه در پی مکانی برای خانه تشکل ها و مردم نهاد گردشگری هستیم، گفت: بخش دولتی از گسترش تشکل ها در حیطه گردشگری حمایت می کند.

وی اظهار داشت: حضور و بروز راهنماهای گردشگری در دفاتر مسافرتی برای پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده ضروری است.

علوی با اشاره به اینکه صنایع دستی در استان در قالب کاربردی بودن به فروش می رسد، افزود: این امر عملا منجر به رانده شدن صنایع دستی تزئینی به حاشیه شده است.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، این استان از دیدگاه توسعه گرایانه در حوزه گردشگری محروم است، چرا که متولیان هیچ توجهی را معطوف به این حوزه نداشته اند.

علوی در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری اولین جشنواره استانی رسانه و میراث فرهنگی کردستان نیز گریزی زد و گفت: در راستای معرفی هرچه بیشتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان و در آستانه ثبت جهانی هورامان اولین جشنواره استانی رسانه و میراث کردستان  بزودی  برگزار می شود.

وی عنوان کرد: جشنواره رسانه ای در سه بخش صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری و بخش ویژه منظر فرهنگی هورامان و ثبت جهانی برگزار می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی کردستان به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه ها، توسعه ظرفیت های موجود رسانه ای، آشنایی با ظرفیت ها و قابلیت های رسانه ای مکتوب و مجازی از اهداف این جشنواره تلقی می شود.

علوی ادامه داد: افزایش توجه رسانه ای به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تولید محتوای رسانه ای و معرفی ظرفیت های گردشگری کردستان و نیز افزایش توجه به ظرفیت های فرهنگی و طبیعی هورامان از دیگر اهداف برگزاری جشنواره استانی رسانه و میراث کردستان است.

وی مجموع بخش های جشنواره را در سه قسمت حرفه ای، ویژه و جنبی اعلام کرد و افزود: هر کدام از بخش ها با گرایش و موضوعات مختلف مورد داوری قرار می گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: تمامی اصحاب رسانه، روزنامه نگاران و اعضای خانه مطبوعات استان با شرکت در جشنواره می توانند، در بخش های خبر، گزارش، یادداشت، تحلیل، عکس، مصاحبه، گرافیک، کاریکاتور و تولیدات رادیویی و تلویزیونی آثار خود را ارسال کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز