خبرگزاری کار ایران

دبیر جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی خبرداد:

حضور ۱۵ گروه موسیقی نواحی مختلف ایران در جشنواره اقوام ایرانی

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۰۰۵

دبیر سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی گفت: ۱۵ گروه موسیقی نواحی مختلف ایران در سومین جشواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در سنندج حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمال ارشدی در جمع خبرنگاران کردستان با اعلام برگزاری سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در کردستان گفت: این دوره از جشنواره از ۲ الی ۴ تیر ماه به مدت سه شبانه روز در مجمتع فجر سنندج برگزار می شود.

وی زمان تشکیل اولین دوره جشنواره را به سال ۹۳ نسبت داد و افزود: از سوی وزارت کشور مجوز برگزاری جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی به عنوان دبیرخانه دائمی در ۱۵ رشته موسیقی به کردستان واگذار شد.

وی به محدودیت های مالی تخصیص داده شده به جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: بودجه این جشنواره ملی و از سوی وزارت کشور تامین اعتبار می شود، و امسال نیز بالغ بر ۲۳۵ میلیون تومان برای این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده که نسبت به دوره های پیش محدود تر شده است.

ارشدی، همت و عزم جمعی دستگاه های متولی را در برگزاری جشنواره مهم ارزیابی کرد و گفت: محور این جشنواره در سه پایه برپایی نمایشگاه، اجرای موسیقی و تشکیل پنل های تخصصی هدف گذاری شده است.

دبیر سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی عنوان کرد: در نمایشگاه محصولات صنایع دستی استان های کشور در قالب ۳۵ غرفه و غالبا برای فروش و نیز در راستای تقویت فرهنگ بومی محلی، ایجاد فرصت های شغلی و معرفی توان و پتانسیل اقوام به مدت سه روز در خانه کرد سنندج دایر است.

ارشدی به اجرای موسیقی در جشنواره اشاره وعنوان کرد: در راستای ارتقای کیفیت اجراهای موسیقی امسال ۴ گروه را از ۱۹ گروه دوره سال پیش تقلیل و حذف، و برای اثر بخشی بیشتر مدیریت این حوزه را به انجمن موسیقی ایران واگذار کردیم.

وی در خصوص بخش سوم جشنواره مبنی بر پنل های تخصصی گفت: این بخش زیر نظر صاحب نظران عرصه موسیقی همچون انور قره داغی جهت به نمایش درآمدن موسیقس اصیل ایرانی یر روی صحنه اداره و اجرا می شود.

ارشدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقش بارز و اثرگذار رسانه ها در بازتاب و انعکاس شایان جشنواره اشاره کرد و افزود: هدف ما اهمیت قائل شدن جراید و مطبوعات به امور فرهنگی جهت معرفی و شناساندن هر چه بیشتر پتانسیل های استان به کشور است، از این جهت می طلبد نسبت به انتشار دستاورد های این جشنواره اهتمام بیشتری شکل گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز