خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان عنوان کرد:

تشکیل۲۳۷۶ فقره پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی کرستان/ فراونی موارد تخلف در بخش صنفی

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۳۹۵

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: امسال دو هزار و ۳۷۶ فقره پرونده در تعزیرات حکومتی این استان تشکیل شد و متخلفان به پرداخت ۲۶ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نجیب حسینی روز شنبه در نشست خبری افزود: این تعداد پرونده در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و خدمات بهداشتی برای متخلفان تشکیل شده است.

وی افزود: از این تعداد پرونده، ۵۳۱ فقره با محکومیت ۱۶۵ میلیون تومان در بخش کالا و خدمات و ۲۱۴ فقره پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز با ۴۰۰ میلیون تومان جریمه وصول شده است.

حسینی تاکید کرد: بیشترین تخلفات صورت گرفته در بخش صنفی مربوط به جرایم کم فروشی، گرانفروشی و عدم درج قیمت بوده است.

به گفته وی، در این مدت در بخش بهداشتی ۱۴ فقره پرونده تخلف با ۱۷ میلیون تومان وصولی دریافت شده است.

حسینی با اشاره به اینکه کمترین تعداد پرونده های تعزیرات حکومتی کردستان در بخش خدمات بهداشتی بوده است، افزود: امسال در این بخش ۳۹ فقره تشکیل و ۴۱ فقره پرونده مختومه شده است. 

مدیر کل تعزیرات حکومتی کردستان عنوان کرد: طی این مدت به دو هزار و 345 فقره رسیدگی شد که 190 فقره آن پرونده های باقی‌مانده سال قبل بوده است.

حسینی با اشاره به اینکه در بحث صنفی شاهد 12 درصد افزایش کشف تخلفات بوده‌ایم، گفت: در بحث قاچاق نیز به دلیل بسته شدن مرز شاهد کاهش 40 درصدی هستیم. 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به آشفتگی های اخیر بازار مبنی بر گران شدن قیمت تمام شده برخی از کالاهای مورد نیاز  اشاره کرد و افزود: در این شرایط فضا برای حضور واسطه گران گشوده شد، و دغدغه مصرف کنندگان برای تامین کالا ها و اتخاذ تدبیر از سوی مسئولان افزایش یافت.

مدیر کل تعزیرات حکومتی کردستان بر تلاش مضاعف دستگاه های متولی جهت کنترل هر چه بیشتر اوضاع تاکید کرد و گفت: در این راستا دستگاه های اجرایی با همکاری یکدیگر می توانند مانع از بروز فرصت طلبی سودجویان باشند.

حسینی به ۴۸ مورد گشت مشترک با دستگاه های دیگر در ایام ماه رمضان اشاره کرد و افزود: طی این مدت ۷۵۹ فقره پرونده تخلف که عمدتا از نانوایی و قصابی ها بود، تشکیل که تماما مورد رسیدگی و رای حکم شد.

وی یادآور شد: سامانه تلفن گویای تعزیرات حکومتی 135 است، و شهروندان می توانند تخلفات مشاهده شده در سطح بازار را گزارش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز