خبرگزاری کار ایران

بارش باران جانی دوباره به منابع آبی و کشاورزی کرمانشاه بخشید

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۹۸

بارش متداوم باران در سطح کرمانشاه، جانی دوباره به منابع آبی و کشاورزی این استان بخشید.

ایلنا: مدیرکل هوا‌شناسی کرمانشاه با اشاره به استقرار سامانه ناپایدار و فعال بر روی جو استان از روز جمعه، گفت: با استقرار این سامانه شاهد بارش‌های بسیار مناسب و خوبی در سطح استان بودیم، به نحویکه تاکنون میانگین نزولات جوی استان به ۱۹ میلی متر رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مجتبی میلادی افزود: بیشترین بارش از شهرهای سرمست(گواور)، قصرشیرین و روانسر به میزان ۳۴ میلی متر کمترین میزان بارش نیز از سومار به میزان ۴ میلی متر گزارش شده است.

وی میزان نزولات جوی شهر کرمانشاه بر اثر این سامانه بارشی را نیز ۲۹ میلی‌متر اعلام کرد.

به گفته این مسئول، میانگین نزولات جوی استان از ابتدای سال زراعی جاری تا یازدهم آبان ۱۹.۱ میلی متر بوده که نسبت به میانگین بلند مدت کاهش ۳۷ درصدی داشته است.

مدیرکل هوا‌شناسی استان کرمانشاه تاکید کرد: بر اساس آخرین تحلیل از نقشه‌های هوا‌شناسی این سامانه طی امروز تا اواخر وقت فردا جو منطقه را تحت تاثیر داشته و به تناوب سبب بارندگی و احتمالا رعد و برق در سطح استان کرمانشاه خواهد شد.

میلادی ادامه داد: شرایط ناپایدار امروز و در نیمه غربی و نواحی جنوبی استان از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود، بنابراین احتمال آبگرفتگی معابر عمومی به‌ویژه در مناطق یاد شده چندان دور از ذهن نیست.

وی در پایان از کاهش دمای روزانه طی امروز و فردا خبر داد و گفت: انتظار می‌رود دمای هوای شهر کرمانشاه به حداکثر ۱۶ و امشب در سرد‌ترین ساعت به حداقل ۱۰ درجه بالای صفر برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز