خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه:

۴ هزار کودک کرمانشاهی تحت آموزش‌های ترافیک قرار گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۰۸

تاکنون ۴ هزار کودک کرمانشاهی تحت آموزش‌های فرهنگ ترافیک قرار گرفته‌اند.

ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه از برگزاری کلاس‌های آموزشی فرهنگ ترافیک در مدارس ابتدایی این شهر خبر داد و گفت: این کلاس‌ها با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و باهدف آشنایی بیشتر کودکان با فرهنگ ترافیک و فرهنگ‌سازی همگانی طرح ترافیک و قوانین راهنمایی و رانندگی دایر شده است.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، افشین لرزنگنه با اشاره به اینکه این معاونت افزون بر آموزش درون مدارس با اجرای طرح گذربان مدرسه و پارک ترافیک نیز دوره‌های آموزشی دیگری برای کودکان برگزار کرده است، افزود: طرح آموزش فرهنگ ترافیک به کودکان، تاکنون در ۶۰ دبستان از نواحی سه گانه آموزش و پرورش کرمانشاه به اجرا درآمده و در مجموع ۴ هزار کودک آموزش دیده‌اند.

وی ضمن اشاره به اینکه در این طرح کودکان با مباحثاولیه و مهم ترافیک مانند عبور از عرض خیابان، مفهوم چراغ راهنما و خط عابر پیاده، استفاده صحیح از پل‌های هوایی، رعایت حق تقدم عابرین در عبور از خیابان‌ها و همینطور مفهوم برخی تابلوهای اطلاعاتی و هشداردهنده آشنا می‌شوند، تاکید کرد: علاوه بر این آموزش‌ها، وسایل کمک آموزشی نیز در بین کودکان توزیع می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداریکرمانشاه با اشاره به اینکه برنامه‌های ویژه‌ آموزشی برای کودکان کرمانشاهی در زمینه ترافیک در نظر گرفته شده است و از سوی این معاونت اجرا می‌شود، گفت: دانش آموزان نه تنها فرزندان دلبند پدر و مادر‌هایشان بلکه سرمایه‌های جامعه و آینده سازان کشور اسلامیمان هستند که این قبیل آموزش‌ها آن‌ها را برای زندگی و داشتن آینده بهتر آماده می‌کند.

وی دانش‌آموزان را آینده‌سازان و رانندگان قانونمند و ایمن فردای جامعه خواند و افزود: آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به کودکان از آموزش‌های موردنیاز برای این قشر است که می‌تواند علاوه براینکه در ارتقای سطح آگاهی آنان اثرگذار باشد، در کاهش آمار تصادفات و معضلات ترافیکی آینده نیز بسیار مؤثر باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه، ارتقای سطح فرهنگ رانندگی را در کاهش حوادثترافیکی مهم خواند و گفت: آموزش ترافیکی به نسل جدید بسیار تأثیرگذار است چراکه دانش‌آموزان امروز مردان و زنان بالنده فردا هستند و در صورت فراگیری مقررات و روش‌های صحیح رانندگی آن را در آینده به کار می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه به منظور فرهنگ سازی بهینه در امور ترافیکی و ارتقاء سطح معلومات شهروندان در زمینه مسائل حمل و نقل شهری، با توجه به استعداد فراگیری بیشتر در سنین کودکی و نوجوانی، باید آموزش‌ها را در این سنین آغازکرد، ابراز امیدواری کرد با اجرای این گونه طرح‌ها گامی موثر برای رسیدن به اهداف والای شهر که همانا افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و ارتقای فرهنگ ترافیک شهروندان است، برداشته شود.

لرزنگنه آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک را طلیعه فعالیت‌های ترافیکی عنوان کرد و افزود: اصلیترین حلقه مفقوده در بحثترافیک، موضوع آموزش و فرهنگ سازی است و دانش‌آموزان می‌توانند مروج فرهنگ ترافیکی در خانواده‌ها شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز