خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اداره کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه:

استقبال مردم از طرح ایستگاه مطالعه چشمگیر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۰۵

استقبال مردم فرهنگ دوست کرمانشاه از طرح ایستگاه مطالعه بسیار چشمگیر و بی‌نظیر بوده است.

ایلنا: مدیر کل اداره کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: استقبال مردم فرهنگ دوست شهرمان از طرح ایستگاه مطالعه بسیار چشمگیر و بی‌نظیر بوده است.

اسماعیل احمدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه تاکید کرد: در سطح شهر کرمانشاه ۱۲ ایستگاه و یک ایستگاه مطالعه در شهرستان اسلام آباد غرب مستقر کرده‌ایم که تا کنون در حدود ۸۰ هزار جلد کتاب از این ایستگاه‌ها به امانت رفته است.

وی ضمن اشاره به ورود ۲۱۰ هزار جلد کتاب در ۸ ماه گذشته به استان در قالب طرح ایستگاه مطالعه گفت: این تعداد کتاب علاوه بر کتاب‌هایی است که در قالب منابع کتابخانه‌های عمومی وارد کتابخانه‌های عمومی استان شده است و این جهشی در منابع موجود کتاب در استان و همچنین دسترسی مردم به کتاب است.

مدیر کل اداره کتابخانه‌های عمومی استان آخرین ایستگاه مطالعه استقرار یافته را متعلق به مسجد جامع کرمانشاه دانست و تصریح کرد: با اینکه این ایستگاه در تمام طول هفته در دسترس عموم مردم نیست اما فعالیت آن بسیار خوب و مورد استقبال مردم بوده است.

وی اجرای طرح ایستگاه مطالعه را یکی از خدمات نوین کتابخانه‌های عمومی دانست و افزود: هدف ما در دسترس بودن کتاب برای عموم مردم است به شکلی که حتی افرادی که توانایی و زمان لازم برای مراجعه به کتابخانه‌های عمومی را ندارند بتوانند در اماکن عمومی که مقداری از زمان خود را باید صرف کنند به راحتی به کتاب دسترسی داشته باشند و زمان خود را با مطالعه بگذرانند.

احمدی با اشاره به ساختار و سازوکار ایستگاه‌های مطالعه اظهار کرد: در محل استقرار این ایستگاه‌ها هیچگونه نظارتی بر امانت رفتن کتاب‌ها نیست و عموم مردم به راحتی می‌توانند اقدام به برداشتن کتاب از ایستگاه‌ها کنند و پس از مطالعه آن را به ایستگاه‌های مطالعه، کتابخانه‌های عمومی نزدیک به محل زندگی و کار خود بازگردانده و یا با پرداخت هزینه کتاب اقدام به خریداری آن کنند.

احمدی ضمن اشاره به ارزیابی‌های انجام شده در مورد اجرای طرح مذکور گفت: روند به امانت رفتن و بازگشت کتاب‌ها در این ۸ ماهه و همچنین نگهداری خوب کتاب‌ها توسط خود مردم، باعثشده تعداد کتاب‌های غیر قابل استفاده کمتر از چند ده جلد باشد که این موضوع حاکی از مردمی، فرهنگ دوست و آگاه در سطح شهرمان است.

گفتنی است نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در طرحی ملی اقدام به استقرار ایستگاه‌هایی در اماکن عمومی و پر رفت و آمد کرده است؛ مکان‌هایی مانند بانک‌ها و بیمارستان‌ها که مردم باید مقداری از زمان خود را در انتظار دریافت خدمات باشند. استفاده کنندگان از کتاب‌ها می‌توانند پس از مطالعه کتاب آن را به ایستگاه‌های مطالعه، کتابخانه‌های عمومی نزدیک به محل زندگی و یا کار خود بازگردانده و یا با واریز هزینه کتاب به شماره حساب مذکور در کتاب اقدام به خرید کتاب کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز