خبرگزاری کار ایران

فرماندار سرپل ذهاب:

۱۴۰ میلیون ریال زکات از شهرستان سرپل‌ذهاب جمع‌آوری شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۵۸

امسال بالغ بر ۱۴۰ میلیون ریال زکات در شهرستان سرپل‌ذهاب جمع آوری شده است.

ایلنا: فرماندار شهرستان سرپل ذهاب در پنجمین جلسه ستاد احیای فریضهٔ زکات شهرستان سرپل ذهاب گفت: امیدوارم که خداوند به همه ما بصیرت دهد تا بتوانیم بیاندیشیم واهداف والای امام حسین(ع) را بشناسیم تا خود را در این ایام پرفیض به امام حسین(ع) نزدیک‌تر کنیم وبیشتر با سیره ائمه وامامان معصوم آشنا شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سرپل ذهاب، میرزا مراد پیرو در ادامه به عملکرد این ستاد در شش ماهه اول سال اشاره کرد و افزود: سهم جمع آوری زکات توسط این ستاد امسال بالغ بر ۱۴۰ میلیون ریال در شهرستان سرپل ذهاب بوده است که به صورت ۱۰۰ در صد نیز به روستا‌ها برای انجام طرحهای روستای و حل مشکلات آن‌ها عودت خورده است.

وی رشد زکات امسال را در مقایسه با سال گذشته بیش از ۱۱۰ درصد دانست و ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال با جمع آوری زکات مستحبی این مقدار به بیش از ۲۰۰ میلیون ریال برسد.

فرماندار سرپل ذهاب در پایان سخنان خود به پیگیری مسئله زکات در شهرستان اشاره کرد وافزود: زکات در شهرستان یک بحثفصلی نیست و خوشبختانه در شهرستان ما فرهنگ سازی پیرامون مسئله زکات همواره تداوم دارد و اعضای ستاد در تمام طول سال از هرفرصتی برای ترویج این فریضه یزرگ الهی تلاش می‌کنند و مسئولان باید در خصوص هزینه‌هایی که از مبالغ زکات جمع آوری شده استفاده می‌شود برای مردم شفاف سازی واطلاع رسانی دقیق داشته باشند.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام مجید صفدری، امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب گفت: از زحمات کارکنان کمیته امداد وستاد احیاء زکات تشکر می‌کنم و کسب مقام دوم شهرستان را بعنوان دومین شهرستان در میزان بیشترین زکات مردمی در استان نشان از تأثیرگزار و نتیجه بخش بودن جلسات بوده و امیدورایم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی در ادامه به اهمیت نقش مبلغین در ترویج فرهنگ زکات اشاره کرد و بیان داشت: ماه محرم فرصت بسیار خوبی است تا مبلغین در منبرهای خود زکات را ترویج کنند و اهمیت زکات را چهره به چهره به کشاورزان انتقال دهند و هشداره وتذکرات لازم را به آن‌ها بدهند.

پرنو، مسئول کمیته امداد امام خمینی سرپل ذهاب نیز در این نشست به کسب مقام دوم این شهرستان در استان اشاره کرد و افزود: این شهرستان توانسته است در شش ماهه اول سال بعد از شهرستان پاوه مقاو دوم میزان جمع آوری زکات را در استان به خود اختصاص دهد که این موفقیت مرهون زحمات اعضاء ستاد و کارکنان اداره کمیته امداد شهرستان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز