خبرگزاری کار ایران

عضو موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری از سرطان کشور:

سرطان سومین عامل مرگ و میر در ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۹۶

از تصادفات رانندگی، بیماری های قلبی و عروقی، سرطان سومین عامل مرگ و میر در ایران و دومین عامل مرگ و میر در کشورهای پیشرفته جهان است.

ایلنا: عضو موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری از سرطان کشور در نخستین کارگاه آموزشی پیشگیری از سرطان سینه که در پاوه برگزار شد، گفت: با توجه به افزایش میزان مبتلایان به بیماری سرطان، لازم است برای پیشگیری از این موضوع، نسبت به آگاهی دادن به مردم در خصوص موارد لازم برای پیشگیری و تغذیه مفید و مواد مضر برای بدن اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در پاوه، دکتر " کتایون سعدوندی " تصریح کرد: این کار را از تهران و در سطح وزارتخانه ها، سازمان ها و آموزش و پرورش آغاز کرده و شهرستان ها را هم در برنامه قرار داده ایم که اهواز اولین و پاوه دومین شهر کشور است که در آنها اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از سرطان کرده ایم.

وی اظهار کرد: در کارگاه آموزشی پاوه که با استقبال بی نظیر زنان و دختران برگزار شد، درباره کلیات سرطان، سرطان پستان و عوامل مهم تغذیه از جمله عوامل خطر زا و عوامل پیشگیری کننده مطالبی ارایه شد ضمن اینکه به سوال حاضرین در این زمینه ها نیز پاسخ دادیم.

عضو موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری از سرطان با بیان اهداف و برنامه های این موسسه، یادآور شد: مهمترین رسالت این موسسه آگاهی دادن به مردم برای جلوگیری از ابتلا به سرطان و راه های پیشگیری از آن است.

وی تاکید کرد: آموزش و پیشگیری به عنوان هدف اول این موسسه است ضمن اینکه با راه اندازی بیمارستان در تهران کار درمان بیماران را نیز انجام خواهیم داد.

سعدوندی درباره آخرین آمار مبتلایان به سرطان در کشور گفت: تا سال گذشته ۷۰ هزار نفر در کشور مبتلا به بیماری سرطان بودند که به گفته کارشناسان، این میزان در دهه آینده به دو برابر خواهد رسید.

وی تاکید کرد: البته این آمار فقط مختص به کشورمان نیست بلکه در دنیا و کشورهای پیشرفته آمار مبتلایان به سرطان بسیار بیشتر از این است.

عضو هیات مدیره انجمن التیام پاوه نیز در این کارگاه آموزشی گفت: این انجمن با توجه به دغدغه جمعی از جوانان شهرستان در سال ۸۹ برای اخذ مجوز درخواست خود را به وزارت کشور ارایه کرد و در سال ۹۰ مجوز رسمی فعالیت گرفت.

" اردلان حاتمی " افزود: این انجمن در بیش از دو سال فعالیت خود، در راستای حمایت از بیماران سرطانی تاکنون ۱۸۵ پرونده تشکیل داده که ۱۵۱ پرونده هم اکنون فعال بوده و ۳۴ پرونده دیگر یا درمان شده، فوت کرده و یا از حوزه شهرستان خارج شده اند.

وی هدف از تشکل انجمن التیام، را التیام زخم، درد و رنج بیماران سرطانی و تامین بخشی از هزینه های بالای این بیماران عنوان کرد و گفت: با حمایت مردم و مسوولان، تاکنون بیش از چهار میلیارد ریال کمک های مردمی برای این منظور جمع آوری و برای بیماران سرطانی هزینه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز