خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های هفته کتاب در شهرستان سرپل ذهاب تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۵۸

توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرپل ذهاب برنامه‌های هفته کتاب در این شهرستان تشریح شد.

ایلنا: رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرپل ذهاب در نشستی با انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برنامه‌های هفته کتاب را اعلام کرد و گفت: برنامه‌های بست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۲۵ آبان سال جاری تا ۲ آذر ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سرپل ذهاب، نادر گهواره افزود کتاب خوب چون بال و پری است که تورا از خاک تا افلاک پرواز می‌دهد و کتاب بد چون قفسی است که دل و روحت را زمینی و زمینگیر می‌کند.

گهواره اظهار داشت: کتناب یعنی داروخانه دل داروخانه‌ای که دارویش را احتکار نمی‌کند و مشابه نمی‌دهد اگر اهل مطالعه باشی پیوسته فکر و اندیشه‌ات در حال جوانه زدن است و وجودت بهاری بی‌پاییز خواهد شد و خلاصه اینکه کتاب و کتابخانه ورزشگاه روح است و کتاب آمپولی است که به روح تزریق می‌شود اگر هوای نفسانی داشته باشد کشنده دل است و اینکه جلد کتاب معرف محتوا نیست همانگونه که ظاهر هر انسانی ترجمه باطن او نیست.

وی گفت: اگر بخواهیم کتاب را توصیف کنیم باید بگوییم کتاب خوب مس وجود را زر می‌کند و کتاب خوب انسان را از راه بد نجات می‌دهد و اینکه سطرهای کتاب جاده‌ای است که باید مسافت آن را با پای چشم رفت و کتابهای ناسالم مثل غذای کپک زده است که اگر به معده عقل برسد مسموم کننده است. پس‌ای انسان از غذای آلوده روح و مسموم غافل مباش وکتاب آفتاب تابانی است که حتی در عمق تاریکی شب هم می‌تواند از شرق دست‌هایت طلوع کند و ما چون دید فرهنگی داریم می‌گوییم اگر زیبا‌ترین هدیه گل است پس زیبا‌ترین گل کتاب خوب است.

در پایان نادر گهواره برنامه‌های هفته کتاب در این شهرستان را به شرح ذیل اعلام کرد:

۱ - برپایی نمایشگاه کتاب

۲ - برگزاری مسابقه کتابخوانی و اهداء جوایز به برندگان

۳ - برگزاری نماز وحدت

۴ - اهداء کتاب به کانونهای فرهنگی هنری مساجد

۵ - اهداء کتاب به مؤسسات قرآنی

۶ - توزیع کتاب نماز در بین مدارس شهرستان سرپلذهاب

۷ - بازدید دانش آموزان از نمایشگاه کتاب

۸ - عضوگیری رایگان در هفته کتاب

۹ - تجلیل از کتابداران نمونه و اعضاء فعال کتابخانه

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز