خبرگزاری کار ایران

دادستان کرمانشاه:

پیشگیری از وقوع جرم باید از ابتدا تا انتها برنامه محور باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۶۱

بیماری جامعه ما در بحثجرم، بزه و بزهکاری است و این دردی است که اگر چه ممکن است تعداد کمی از افراد جامعه به آن مبتلا باشند اما همه افراد جامعه را به نوعی آزار می دهد.

ایلنا: دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در همایش پیشگیری از وقوع جرم و ارائه راهکارها که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: پیشگیری یکی از موضوعاتی است که باید بین تمام نهادها و سازمانها وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا منطقه کرمانشاه، مجتبی ملکی عنوان داشت: همیشه گفته شده که پیشگیری بهتر از درمان است که این پیشگیری در تمامی حوزه های سلامت اعم از شخصی و جسمی و سلامت اجتماعی باید مدنظر قرار داده شود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به اینکه اگر ما به دنبال پیشگیری برویم قطعا نتیجه بخش تر از درمان است، عنوان کرد: بیماری جامعه ما در بحثجرم، بزه و بزهکاری است و این دردی است که اگر چه ممکن است تعداد کمی از افراد جامعه به آن مبتلا باشند اما همه افراد جامعه را به نوعی آزار می دهد.

وی تصریح کرد: نهاد دادسرا به عنوان خط مقدم جبهه امنیت کشور، با محوریت دادستان می تواند یکی از مهمترین و موثرترین عوامل در پیشگیری از وقوع جرم باشد.

دادستان کرمانشاه گفت: در قانون اساسی بیش از ۱۵۰ حق برای مردم شناخته شده است که وظیفه قوه قضاییه هم احقاق همین حقوق مردم است.

ملکی افزود: در اصل ۱۵۶ قانون اساسی، وظیفه پیشگیری از وقوع جرم بر عهده دستگاه قضایی گذاشته شده اما دستگاه قضایی به تنهایی نمی تواند در این بخش حرکت اثرگذاری را انجام دهد بنابراین نیاز است که سایر بخش ها و حوزه ها به کمک دستگاه قضایی آیند.

وی تاکید کرد: بحثپیشگیری از وقوع جرم باید از ابتدا تا انتها برنامه محور باشد.

این مقام قضایی استان کرمانشاه اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که قوه قضاییه متولی امر پیشگیری از وقوع جرم است، نه مجری آن. این قوه باید برنامه ریزی کند و دستگاه اجرایی و سایر سازمانها به کمک قوه قضاییه آمده و درصدد اجرایی کردن آن برآیند.

ملکی در پایان گفت: اگر بتوانیم که بحثهای علمی را توام با اقدامات عملی به کار گیریم یقینا در بحثپیشگیری از وقوع جرم موفق تر عمل خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز