خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه خبر داد:

تولید ۳۸ کیلوگرم زعفران در شهرستان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۷۵

پیش‌بینی می‌شود در سال جاری از ۱۵ هکتار اراضی زیرکشت زعفران حدود ۳۸ کیلوگرم زعفران برداشت شود.

ایلنا: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: بیشترین سطح کشت محصول زعفران این شهرستان به ترتیب مربوط به دهستان‌های چقانرگس، کوزران، سرفیروزآباد، بیلوار و ماهیدشت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنای کرمانشاه، شهریار قاسمی با بیان اینکه زعفران تولیدی کرمانشاه کیفیت بالایی دارد تصریح کرد: با کاشت آرمانی زعفران و رعایت نکات فنی و همچنین در صورت مناسب بودن شرایط اقلیمی، عملکرد زعفران تا ۴/۵ کیلوگرم در هکتار افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه براساس مستندات تاریخی شهرستان کرمانشاه مهد تولید و کشت زعفران در کشور بوده است، افزود: این محصول به علت آب و هوای مطلوب و خاک مناسب به راحتی در شهرستان کرمانشاه قابل کشت است و تلاش می‌کنیم تا دوباره کشت این محصول احیا شود.

قاسمی در پایان از کشاورزان زعفران کار درخواست کرد: برای تقویت پیاز‌ها و افزایش میانگین عملکرد این محصول در سال آتی پس از برداشت گل ۵۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم کود ازته در هر هکتار در دو نوبت همزمان با آبیاری دوم(زاج آب) در مزارع زعفران استفاده کنند و همچنین تا نیمه اول اردیبهشت ماه در چند نوبت نسبت به محلول پاشی مزارع زعفران با ریزمغذی‌های مناسب اقدام کنند.

گفتنی است زعفران نیاز آبی کمی دارد و برداشت این محصول به شیوه‌های دستی و سنتی از اواسط آبان ماه آغاز و تا نیمه آذر ماه ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز