خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمانشاه خبر داد:

دو سایت بازیافت نخاله در شهر کرمانشاه ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۶۸

مقدمات خرید دو دستگاه مخصوص بازیافت نخاله برای نصب و ایجاد سایت بازیافت در دو نقطه شهر کرمانشاه در دست انجام قرار گرفته است.

ایلنا: شهردار کرمانشاه با بیان اینکه این دو نقطه از میان سایت‌های پر تجمع نخاله در قسمت‌هایی از شهر انتخاب خواهد شد، اظهار داشت: باتوجه به شرایط و گستردگی شهر، باید در چند نقطه از جغرافیای شهر، سایت‌های بازیافت نخاله راه اندازی شود که در این راستا جانمایی سه نقطه را در شمال شرقی، شمال غربی و جنوب شهر کرمانشاه هدف قرار داده‌ایم و برای شروع دو نقطه را نهایی کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنای کرمانشاه، پیمان قربانی با اشاره به اینکه پیش از این برخی افراد سودجو و بی‌ملاحظه طی عملیات شبانه برای کاستن از هزینه‌های تمام شده ساختمان سازی خود، نخاله‌های ساختمانی را در حاشیه خیابان‌ها، جاده‌ها، رودخانه‌ها و حاشیه شهر تخلیه می‌کردند، گفت: اجرای طرح مذکور از یک سو باعثجلوگیری از اتلاف وقت و کاهش هزینه اقدامات جبرانی توسط شهرداری و پاکسازی مداوم حاشیه‌ها می‌شود و از سوی دیگر موجب کاهش هزینه‌های تمام شده خاکبرداری و دفع نخاله برای همشهریان و پیمانکاران ساختمانی نیز خواهد شد.

شهردار کرمانشاه با اعلام اینکه بزودی کار احداثدو سایت بازیافت نخاله در شهر کرمانشاه پس از تخصیص بودجه موردنیاز آغاز خواهد شد، افزود: راه اندازی هر سایت بازیافت نخاله دست کم سه میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که صرف هزینه‌های خرید ماشین آلات، زمین و هزینه‌های پیرامونی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه نخاله بازیافتی در زیرمجموعه‌های صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: بخش اعظم محصول بازیافتی به عنوان مصالح موردنیاز عمران شهری در فعالیت‌هایی مثل زیرسازی سنگفرش‌ها و صنایع تبدیلی به وسیله خود شهرداری مورد استفاده قرار می‌گیرد که نفعش در درجه اول برای شهر است و تک تک شهروندان از این قضیه سود می‌برند.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه بازیافت نخاله در حفظ محیط زیست و صرفه جویی و حفاظت از منابع شهری اهمیت ویژه‌ای دارد، افزود: قو‌ل‌های مساعدی مبنی بر تأمین بودجه لازم برای اجرای طرح و احداثسایت داده شده و امیدوارم بتوانیم به عنوان شهر پیشرو کشور در حفظ محیط زیست شهری گامی جدی برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز