خبرگزاری کار ایران

کارشناس روابط عمومی آبفای کرمانشاه در گفتگو با ایلنا:

یک روابط عمومی پویا، باید در مدیریت افکار عمومی توانمند باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۴۱

یک روابط عمومی پویا، باید مخاطب محور، توانمند در مدیریت افکار عمومی، فعال در زمینه مسائل اجتماعی باشد.

ایلنا: کار‌شناس روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: یک دوره آموزشی با عنوان اصول و مبانی روابط عمومی با هدف ارتقاء دانش، مهارت و توانمندی‌های رابطین روابط عمومی شرکت آبفا استان کرمانشاه برگزار شده است.

اکبر حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری ایلنای کرمانشاه اظهار داشت: در این دوره که در محل سالن اجتماعات شرکت برگزار شد رابطین روابط عمومی آبفا اصول و نظریه‌های روابط عمومی را آموزش دیدند.

حیدری با بیان اینکه یک روابط عمومی پویا، باید مخاطب محور، توانمند در مدیریت افکار عمومی، فعال در زمینه مسائل اجتماعی باشد تاکید کرد: اولین گام در حرکت روابط عمومی اعلام موجودیت و معرفی و شناساندن هویت مؤسسه و ارکان و اهداف آن در حوزه فعالیت که بر حسب مورد می‌توان از محیط یک روستا تا عرصه جهانی را شامل شود و به همین دلیل این حرفه را «سخنگویی سازمان» می‌دانند.

وی در مورد جایگاه و اهمیت اطلاع رسانی گفت: کسانی که در واحد روابط عمومی مشغول به فعالیت هستند باید در جریان کار‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در شرکت باشد چرا که بزرگان ارتباطات گفته‌اند توان بیان فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده همسنگ با خود فعالیت است.

وی ادامه داد: تاکنون تعاریف مختلفی از روابط عمومی صورت گرفته است اما اگر بخواهیم به یک تعریف جامع و عملیاتی از روابط عمومی برسیم، باید بگویم که روابط عمومی نهادی است، برای کاهش فاصله‌ها، بین کارمندان و مدیران، بین دولت وجامعه، بین نخبه وعامه، بین درون سازمان و بیرون سازمان از طریق تغییر در نگرش آن‌ها.

وی در پایان اهم وظایف روابط عمومی را اطلاع رسانی، بستر سازی، اعتماد سازی، برجسته سازی، فرهنگ سازی و مدیریت افکار عمومی دانست و اظهار داشت: ایجاد زمینه‌های مناسب و بالا بردن سطح آگاهی مردم در مورد شرکت و جلب اعتماد آنان از مهم‌ترین وظایف روابط عمومی آبفاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز