خبرگزاری کار ایران

معاون خانه کارگر کرمانشاه در گفتگو با ایلنا:

حساسیت احزاب سیاسی کرمانشاه نسبت به اوضاع استان امیدوارکننده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۴۴

حساسیت احزاب و شخصیت‌های سیاسی کرمانشاه نسبت به وضعیت استان نوید امیدوارکننده‌ای برای ارتقای مشارکت عمومی و همگانی در سرنوشت شان است.

ایلنا: معاون خانه کارگر کرمانشاه با اشاره به عملکرد استاندار کرمانشاه گفت: استاندار کرمانشاه که از سوی دولت تدبیر و امید برای مدیریت ارشد استان انتخاب شده است، باید مسیر اعتدال و میانه روی را نصب العین خود قرار دهد.

مهدی زارعی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از کرمانشاه اظهار داشت: البته منظور بنده از مسیر اعتدال خدایی ناکرده مماشات با برخی از مدیرنماها و نیروهای سوخته در استان نیست، بلکه حرکت در مسیر توسعه و ارتقا کرمانشاه با کمترین هزینه و پایین ترین ریسک است.

جابجایی و تغییر این مدیران در استان، هم نیازمند زمان است و هم تدبیر

این فعال کارگری با اشاره به اینکه برخی از رسانه‌ها، احزاب و شخصیت‌های سیاسی اصلاح طلب در کرمانشاه خواهان تغییر برخی از مدیران دولت گذشته در این استان هستند، بیان داشت: حرف این دست از احزاب و گروه‌ها تا حد زیادی عینیت دارد و به‌ طبع افراد و مدیرانی که وابستگی‌هایی به دولت‌های نهم و دهم داشته و دارند، بی‌شک هرگز نمی‌توانند روند اعتدال را تحمل و یا قبول کنند، ولی با وجود این واقعیت، جابجایی و یا تغییر این مدیران به قول خود تثبیت شده در استان، هم نیازمند زمان است و هم تدبیر.

زارعی با اشاره به اینکه دولت یازدهم و مدیرانش برای اصلاح زیرساخت‌ها و حتی نمادهای دولت نهم و دهم راه و مسیری طولانی و طاقت‌فرسا را در پیش خواهند داشت، گفت: اگر به دنبال این باشیم که چند ماهه اوضاع مملکت چه در بعد خارجی و چه داخلی اصلاح و ارتقا پیدا کند، نوعی کوته بینی است.

وی به گله مندی برخی از اصلاح طلبان از رضایی، استاندار کرمانشاه در روزهای اخیر اشاره داشت و افزود: برخی از رسانه‌های مکتوب و مجازی این روزها خواستار تغییر گروهی از مدیران سیاسی و اقتصادی در استان هستند تا جایی که بعضی از این رسانه‌ها حتی نام این مدیران را برای تغییر به صورت لیست به استاندار جدید کرمانشاه اعلام کرده‌اند.

معاون خانه کارگر کرمانشاه اصلاح طلبان و فعالان سیاسی و اجتماعی استان را به حوصله و تدبیر دعوت کرد و گفت: در ۲۴ خردادماه امسال مردم یکپارچه به اعتدال رای دادند و عملا با حضور در پای صندوق‌های رای اعتراض ملی و آرام خود به دولت احمدی‌نژاد را اعلام کردند. پس بهتر است است رئیس جمهور و زیرمجموعه‌اش در مسیر تحقق شعارهای خود قرار بگیرند و از تصمیمات احساسی دوری کنند.

استاندار کرمانشاه اوضاع را به خوبی رصد می‌کند

زارعی عنوان داشت: بی‌شک استاندار کرمانشاه اوضاع را به خوبی رصد می‌کند و زمان تغییر و حتی ابقای مدیران قبلی و آینده این استان را تعیین کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حساسیت احزاب و شخصیت‌های سیاسی کرمانشاه نسبت به وضعیت استان نویدی امیدوارکننده‌ای برای ارتقا مشارکت عمومی و همگانی در سرنوشت‌شان است، اضافه افزود: دولت یازدهم با مشکلات عدیده‌ای در تمامی حوزه‌ها روبروست. یکی از این مشکلات، روی کار آوردن برخی از مدیران و افراد بی تجربه و جناحی توسط دولت‌های نهم و دهم است که هنوز هم در ساختار مدیریتی کشور حضوری فعال دارند.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه تفکر و فلسفه سیاسی دو دولت گذشته از نظر دیپلماسی امروزی مطرود و فاقد ارزش است، تاکید کرد: در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد آمدن و رفتن اتوبوسی مدیران به امری طبیعی مبدل شده بود تا جایی که برخی از وزارتخانه بارها وزرای جدیدی به خود می دیدند و بسیاری از برنامه‌های بلند مدت و به اصطلاح چشم اندازهای ۲۰ ساله کشور پایمال می‌شد.

زارعی سیاست و مدیریت دکتر روحانی در این چند ماهه را مدبرانه و معتدل عنوان کرد و گفت: تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که همیشه اصولگریان اهرم‌های تبلیغی بسیاری در اختیار داشته‌اند و با استفاده از این پتانسیل همیشگی خود، هجمه‌های بسیاری به مخالفان خود وارد کرده‌اند.

هجمه‌های اصولگرایان از دوران ریاست جمهوری آیت الله هاشمی کلید خورد

معاون خانه کارگر کرمانشاه با اشاره به اینکه این هجمه‌ها از دوران ریاست جمهوری آیت الله هاشمی عملا کلید خورد، گفت: هم دولت‌های آیت الله هاشمی و هم خاتمی با هجمه‌های بسیاری از سوی اصولگرایان افراطی مواجه شدند، ولی این هجمه‌ها در دولت روحانی شکل و رنگ خاصی به خود گرفته است.

زارعی با اشاره به اینکه اصولگرایان باهوش‌تر از گذشته در مقابل منتقدان خود قرار می‌گیرند، عنوان داشت: اصولگرایان به خوبی می‌دانند که برخی از ترفندها و هجمه‌های تبلیغی آن‌ها که بیشتر از سوی رسانه‌های همسو منعکس می‌شود، در جامعه ایرانی مطرود شده است و حال با استفاده از گزینه‌های خودی با وارد آوردن فشارهای مستقیم و غیرمستقیم به دنبال خارج کردن مسیر حرکت قطار اعتدال در کشور از ریل اصلی خود هستند.

وی فشار نمایندگان اصولگرای مجلس بر دولت و وزرایش را نمونه عینی این تعارض با دولت دکتر روحانی دانست و گفت: ببینید هرگاه دولت یازدهم در برنامه‌های داخلی و یا سیاست خارجی توفیقی پیدا می‌کند، جناح مخالف برنامه‌های خاص و تبین شده ای را در کشور اجرا می‌کنند و می‌خواهند این موفقیت‌ها را تحت الشعاع قرار دهند و در این چند ماه نشان داده‌اند که به دنبال آنند که از کوچکترین روزنه و ضعف در دولت یازدهم، بیشترین بهره را ببرند.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه درک سیاسی مردم ایران در دهه اخیر رشد قابل توجه‌ای داشته است، اظهار داشت: خوشبختانه مردم به خوبی اوضاع را رصد می‌کنند و می‌دانند که روند دولت یازدهم برای اصلاح امور و رفع چالش‌ها، بهترین و استانداردترین روش‌هاست، ولی با این وجود باید دولت دکتر روحانی این را به یاد داشته باشد که اصولگرایان برای دست یازیدن دوباره به دولت کوتاه نخواهند نشست و اولین تحرک سیاسی آن‌ها به دست آوردن اکثریت مجلس آینده شورای اسلامی خواهد بود.

متاسفانه نگاه برخی؛ نگاهی پوپولیستی است

زارعی در ادامه به افشای برخی از سواستفاده‌های مالی افراد و مسئولان در دولت‌های قبلی اشاره داشت و گفت: متاسفانه برخی نگاه‌ها به روند جامعه، نگاهی پوپولیستی است و احمدی نژاد این موضوع را به خوبی درک کرده بود و با سر دادن شعارهای پوپولیستی همانند " اجرای عدالت و آوردن پول نفت بر سر سفره‌های مردم ایران "، عملا برخی از حوزه‌های حساس کشور به دست فراموشی سپرده شد و بسیاری از مدیران و افراد ذی‌نفوذ با استفاده از رانت‌ها و بحثتحریم‌ها و موقعیت خاص ایران در آن برهه از زمان، بیشترین و بزرگترین سواستفاده‌های مالی تاریخ را در کشور انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه دستور ویژه دکتر روحانی برای پیگیری و تفحص در مورد مسایل اقتصادی در چند روز گذشته می‌تواند زنگ خطری برای خاطیان اقتصادی کشور باشد، افزود: اگر نگاهی اجمالی به ارقام سوءاستفاده‌های مالی در دو دولت گذشته داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که چه سرمایه‌های عظیمی از بیت المال مورد هجمه سواستفاده‌کنندگان قرار گرفته است و بعد از ۸ سال این خیانت‌ها و اختلاس‌ها برای مردم برملا شده است.

این فعال کارگری در پایان با اشاره به اینکه بی شک مقام معظم رهبری عملکرد دولت یازدهم را تایید و حمایت خواهند کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب در تمام برهه‌ها و مراحل، دولت یازدهم را برای اعتلای انقلاب اسلامی و اصلاح آن و رسیدن به آرمان‌های والایش حمایت خواهند کرد که این را باید نقطه عطفی در دولت یازدهم دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز