خبرگزاری کار ایران

در آخرین آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران اعلام شد؛

کرمانشاه چهارمین استان کشور از نظر بیکاری‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۸۸

مرکز آمار ایران از افزایش بیکاری در پاییز امسال در کرمانشاه و رتبه چهارم این استان در این زمینه خبر داد.

ایلنا: مرکز آمار ایران به تازگی نرخ بیکاری به تفکیک استان‌های کشور را در فصل پاییز امسال منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، براساس این آمار منتشره؛ رشد نرخ بیکاری در پاییز امسال در استان کرمانشاه به ۵.۴ درصد رسیده است.

همچنین این گزارش که از سوی درگاه ملی آمار وابسته به مرکز آمار ایران منتشر شده است، نشان می‌دهد که استان کرمانشاه بعد از استان‌های لرستان، کردستان و گیلان با نرخ ۱۵.۹ درصد بیکاری رتبه چهارم کشور را از این حیثدر اختیار دارد.

براساس این آمار؛ در پاییز سال گذشته نرخ بیکاری در استان کرمانشاه ۱۸.۸ درصد بوده است، ولی با توجه به کاهش آمار بیکاری در بیشتر استان‌های کشور، بازهم کرمانشاه در امر بیکاری، جزء استان‌های اولین بوده است.

این رتبه بیکاری در پاییز امسال برای کرمانشاه در صورتی اعلام می‌شود که میانگین بیکاری در فصل پاییز در کشور ۱۰.۳ درصد بوده است.

براساس این آمار استان‌های لرستان با ۱۸.۹ درصد، استان کردستان ۱۶.۱ درصد و استان گیلان با ۱۶.۴ درصد رتبه‌های اول تا سوم بیکاری کشور در فصل پاییز را در اختیار داشته‌اند.

گفتنی است که «حجت الله دمیاد»؛ استاندار کرمانشاه وقت، در روزهای پایانی مدیریتش اعلام کرده بود که توانسته است آمار بیکاری در استان کرمانشاه را به ۱۰ درصد برساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز