خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

باید مساجد را به کانون جوشان فرهنگ تبدیل کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۵۵

باید مساجد را به کانون جوشان فرهنگ و هنر تبدیل کنیم و در این راستا باید با برنامه ریزی صحیح تولید آثار فاخر فرهنگی هنری داشته باشیم.

ایلنا: گردهمایی اعضاء کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کرمانشاه با حضور سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در محل کانون فرهنگی هنری سلمان فارسی فرهنگیان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این دیدار با اشاره به جایگاه کانونهای فرهنگی هنری مساجد گفت: کانونهای فرهنگی هنری از توان و ظرفیت بالایی برخوردار هستند و این کانون‌ها ظرفیت و پتانسیل این را دارند که اقشار مختلف مردم را به ویژه جوانان را به مسجد بکشانند و زمینه ترویج فرهنگ صحیح را فراهم نمایند.

رحیمی زنگنه افزود: کانون‌ها باید در اصلاح فرهنگ عمومی به عنوان یک شبکه محلی اقدام کنند و با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های متعدد در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری، حقوق شهروندی زمینه را برای رشد و گسترش ارزشهای دینی در جامعه فراهم کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: در زمینه فرهنگ عمومی کانون‌ها می‌توانند نقش آفرینی داشته باشند، در زمینه تولید آثار هنری کانون‌ها می‌توانند نقش اساسی داشته باشند و این از ویزه گی‌های این کانون‌هاست.

وی یکی از اهداف این گردهمایی را آشنا کردن اعضاء کانون‌ها با توان و ظرفیت بالقوه‌ای ذکر کرد که می‌توانند ایفا کنند و در واقع کانون‌ها می‌توانند در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری نقش تولیدی داشته باشند.

وی افزود: اگر کانون‌های فرهنگی هنری برنامه ریزی صحیح و مدونی داشته باشند در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری این اداره کل آمادگی آن را دارد از طرحهای آن‌ها حمایت کند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: باید مساجد را به کانون جوشان فرهنگ و هنر تبدیل کنیم و در این راستا باید با برنامه ریزی صحیح تولید آثار فاخر فرهنگی هنری داشته باشیم.

وی افزود: پتانسیل کانونهای فرهنگی هنری پتانسیل بزرگی است که باید بتوان از این پتانسیل به نحو مطلوبی استفاده کرد و کانون‌ها با تشکیل شورای هم اندیشی زمینه این رشد را فراهم کنند.

رحیمی در بخش دیگر از سخنان خود به جایگاه اسنان در عالم خلقت اشاره و تصریح کرد، انسان موجودی دو بعدی است که یک بعد آن ملکوت است و بعد دیگرش مُلک است و اگر این دو بعد انسان باهم نبود، خلقت جهان معنایی نداشت.

وی در پایان انسان کامل را کسی دانست که بتواند استعداد بالقوه خود را به سوی عالم ملکوت به فعالیت برساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز