خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه:

برآورد می‌شود پیک مصرف برق امسال کرمانشاه به ۹۰۰ مگاوات برسد / گرما عامل افزایش مصرف برق کرمانشاه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۱۵۵

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: پیش بینی می‌شود تابستان امسال پیک مصرف برق کرمانشاه به ۹۰۰ مگاوات برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، محمد مرادی در نشستی خبری که به مناسبت هفته صرفه جوی در شرکت توزیع نیروی برق برگزار شد،  تعداد کل مشترکین برق استان را ۸۲۰ هزار مشترک اعلام کرد و افزود: ۸۲ درصد کل مشترکین برق استان مربوط به بخش خانگی هستند که حدود ۴۰ درصد مجموع برق استان را مصرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون به ۹۹.۹۷ درصد شهرها و روستاهای استان برق‌رسانی شده، افزود: ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۹.۸۳ درصد از روستاهای استان برق دار هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه تعداد روستاهای دارای برق استان را ۲۵۵۷ روستا اعلام کرد و افزود: به ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان برق رسانی شده است.

وی در ادامه پیک بار مصرف برق استان را طی سال گذشته ۸۴۳ مگاوات عنوان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود این میزان طی تابستان امسال به ۹۰۰ مگاوات برسد.

به گفته این مسئول، اوج مصرف برق کشور در ۲۵۰ ساعت از فصل تابستان و بین ساعت ۱۳ ظهر تا ۲۴ شب است.

وی یادآور شد: در سه ماهه امسال در استان نسبت به سال گذشته رشد یازده درصدی افزایش مصرف برق را در بخش صنعت داشته‌ایم، اما در بخش خانگی مصرف کاهش یافته است. 

مرادی در ادامه گفت: طی سال گذشته ۲۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پاداش به مشترکین خوش مصرف استان پرداخت شد که سهم مشترکین خانگی از این رقم ۱۶ میلیارد تومان بوده است.

وی سرانه مصرف برق در کشور را چندین برابر میانگین جهانی اعلام کرد و گفت: باید مدیریت مصرف را در دستور کار قرار داده و میزان مصرف را در ساعات پیک کاهش داده تا شبکه جوابگو باشد.

این مسئول در ادامه به برخی از مصوبات هیات وزیران به منظور حفظ پایداری شبکه در ایام گرم سال اشاره کرد و گفت: در این راستا همه ادارات دولتی موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق خود در ساعات اداری و ۶۰ درصدی در ساعات غیراداری هستند.

مرادی تغییر ساعت شروع و خاتمه فعالیت ادارات را از دیگر مصوبات خواند و افزود: همچنین از صنایع و واحدهای تولیدی خواسته‌ایم نصف یک روز کاری را در هفته با ما همکاری داشته و تعطیل کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چاه‌های آب کشاورزی حدود ۱۸ درصد از مصرف برق استان را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: اگر چاه‌های کشاورزی در ساعت پیک مصرف (پنج ساعت) خاموش شوند، در مقابل به آنها ۱۹ ساعت برق رایگان می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه به ازاء هر درجه گرم‌تر شدن هوا، ۳۰ مگاوات مصرف برق افزایش پیدا می‌کند، افزود: پیش بینی می شود تابستان امسال یک تا دو درجه افزایش دما را در استان داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز