خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمانشاه:

تفکیک زباله از مبدأ باید به یک فرهنگ تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۶۵۴

شهردار کرمانشاه بر تفکیک زباله از مبدأ و تداوم بازیافت زباله تأکید و گفت: کرمانشاه اولین شهر در کشور بود که بازیافت زباله و تولید کود بیوکمپوست را آغاز کرد و با این کار از دفن زباله و از بین رفتن محیط زیست جلوگیری کرد.

 به گزارش ایلنا از کرمانشاه، نادر نوروزی در دیدار مدیر عامل شرکت بازیافت کرمانشاه گفت: اجرای طرح بازیافت طی سالیان گذشته فراز و فرودهای زیادی داشته اما قطعاً سود سرشاری را از جهات مختلف نصیب شهر کرمانشاه به ویژه برای آیندگان خواهد کرد و در این راستا خانم شیرزادی و مجموعه عوامل ایشان زحمات زیادی کشیده‌اند.

وی ادامه داد: شهرداری کرمانشاه همچنان بر اجرای طرح بازیافت تأکید دارد به ویژه آنکه باید تلاش کنیم بحث تفکیک زباله از مبدأ به یک فرهنگ در میان مردم تبدیل شود تا از سرقت زباله‌های قابل بازیافت جلوگیری و با زباله گردی هم مقابله کرد، در این راستا همه بخش‌های شهرداری و دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها باید بسیج شوند تا همچون بسیاری از شهرهای پیشرفته بتوانیم از زباله استفاده بهینه کنیم و فقط به فکر دفن یا نابودی آن نباشیم چرا که هم اکنون در کشورهای پیشرفته از زباله حتی تولید انرژی می‌کنند و باید برای جلوگیری از نابودی این سرمایه توسط زباله گردان و دلالان همه همکاری کنند.

 نوروزی افزود: برای پایان دادن به بحث زباله گردی و ضایعات فروشی مقرر شده با همکاری دادگستری و نیروی انتظامی ضایعاتی‌های سطح شهر جمع آوری شوند.

شهردار کرمانشاه در پایان گفت: مجموعه شهرداری آماده هرگونه همکاری جهت رفع مشکلات بازیافت هست چرا که همه ما دنبال یک شهر تمیز و زیبا با دارا بودن همه امکانات و تجهیزات زندگی سالم در شهر هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز