خبرگزاری کار ایران

نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو در گفتگو با ایلنا:

اعتبار در نظر گرفته شده برای راه‌آهن کرمانشاه به هیچ‌وجه کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۳۴

براساس آخرین آمار از آغاز طرح راه آهن کرمانشاه تاکنون تنها ۲۵ درصد آن انجام گرفته و ۷۵ درصد طرح هنوز باقی‌ست و با توجه به اعتبار در نظر گرفته شده و نیز مشکلات اقتصادی موجود، نباید به این زودی‌ها منتظر شنیدن سوت قطار در کرمانشاه باشیم و پایان این طرح شاید به دهه‌های بعدی هم بکشد.

ایلنا: نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح راه آهن کرمانشاه به هیچ وجه کافی نیست.

علی جلیلیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کرمانشاه با انتقاد از تزریق قطره چکانی اعتبار به پروژه راه آهن کرمانشاه، اظهار داشت: براساس آخرین آمار از آغاز طرح راه آهن کرمانشاه تاکنون تنها ۲۵ درصد آن انجام گرفته و ۷۵ درصد طرح هنوز باقی‌ست و با توجه به اعتبار در نظر گرفته شده و نیز مشکلات اقتصادی موجود، نباید به این زودی‌ها منتظر شنیدن سوت قطار در کرمانشاه باشیم و پایان این طرح شاید به دهه‌های بعدی هم بکشد.

نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو تغییر کلی و یک‌جای فرمانداران و مدیران در استان را غیر اصولی دانست و افزود: این برنامه بی‌شک به طرح‌ها و پروژه‌های سطح استان آسیب می‌رساند. به نظر بنده جابجایی فرمانداران در سطح استان باید با هماهنگی و تعامل نمایندگان مجلس انجام بگیرد.

جلیلیان در ادامه به وضعیت بیکاری در استان اشاره داشت و این معضل را مسئله و چالش مهمی برای جوانان دانست و بیان داشت: اگر واقع بینانه و به صورت کار‌شناسانه به مسئله بیکاری در کرمانشاه نگاه کنیم، باید رقم بیکاری در این استان را در حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد عنوان کرد.

عضو کمیسون قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هر خانواده‌ای در استان تعدادی بیکار وجود دارد، گفت: با توجه به وضعیت بودجه‌ای کشور و مشکلات عدیده اقتصادی و نیز اعتبارهای در نظر گرفته شده در بودجه سال ۹۳ نباید منتظر تحول سریع در کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه باشیم.

وی در ادامه به سیاست خارجی و مذاکرات ژنو در حول مسئله هسته‌ای ایران اشاره داشت و افزود: مسئله هسته‌ای ایران، به موضوعی سیاسی برای غربی‌ها تبدیل شده است و نمی‌توان به صورت قطعی درباره نتیجه نهایی این مذاکرات اظهار نظر کرد. مقام معظم رهبری بار‌ها فرموده‌اند که «غربی‌ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و آن‌ها به دنبال کسب امتیاز از ایران هستند».

این نماینده مجلس در پاسخ به این سئوال که چه راهکارهایی برای رفع مشکلات عدیده شهرستان دالاهو اندیشیده است، گفت: یکی از مشکلات در دالاهو، عدم گازرسانی به روستاهای این شهرستان است. بنده برای رفع این مشکلات به صورت حضوری با دکتر زنگنه؛ وزیر نفت رایزنی کرده‌ام و مجوزهای اولیه برای گازرسانی به روستاهای دالاهو اخذ شده و مقرر شده است که از اعتبارات شرکت نفت نیز در این زمینه هزینه شود.

جلیلیان در پایان تعامل و همراهی بین نمایندگان استان کرمانشاه را مثبت و ثمربخش ارزیابی کرد.

گفتگو از: نجف خرمداد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز