خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران:

۷ منطقه نمونه گردشگری کرمانشاه به بخش خصوصی واگذار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۳۹

از ۵۰ منطقه نمونه گردشگری در استان کرمانشاه ۷ منطقه آن به بخش خصوصی واگذار می شود که علت این امر آماده شدن زیرساختهای مورد نیاز در بحثگردشگری است.

ایلنا: مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ منطقه نمونه در بحثگردشگری در کرمانشاه وجود دارد که این تعداد مناطق خود نشان دهنده پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در این خصوص است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، علی فعله‌گری استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را مثمر ثمر عنوان کرد و گفت: از ۵۰ منطقه نمونه گردشگری در استان کرمانشاه ۷ منطقه آن به بخش خصوصی واگذار می‌شود که علت این امر آماده شدن زیرساختهای مورد نیاز در بحثگردشگری است.

وی تعداد آثار تاریخی استان کرمانشاه را چهار هزار اثر عنوان کرد و افزود: از این تعداد آثار به ثبت رسیده در استان کرمانشاه، ۲۱۰۰ مورد از آن‌ها به ثبت ملی رسیده است.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته بیش از ۹۵ هزار مسافر و گردشگر خارجی از طریق مرزهای هوایی و زمینی وارد استان کرمانشاه شده‌اند لذا باید با مهیا کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای پذیرش مسافر بیش از این مقدار در سال آینده، آمادگی کامل را داشته باشیم.

فعله‌گری عنوان کرد: برای ایجاد زمینه‌های افزایش گردشگر و مسافر به استان کرمانشاه، دو مرکز گردشگری در «ویس القرن» و مجتمع تفریحی و توریستی «ماد» در نظر گرفته شده است که برای راه اندازی منطقه گردشگری «ویس القرن» به ۳۴ میلیارد تومان و نیز برای مجتمع تفریحی و توریستی «ماد» به ۳۱ میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برای معرفی بیشتر و علمی‌تر کرمانشاه به دیگر کشورهای همسایه و جهان، سال آینده این استان در نمایشگاه صنایع دستی استان «سلیمانیه» عراق شرکت خواهد کرد.

فعله‌گری افزود: در حال حاضر ۵۲ مرکز اقامتی و ۴۹ مرکز پذیرایی در استان کرمانشاه برای ارائه خدمات دهی به مسافران وجود دارد که این تعداد نیاز به حمایت و پشتیبانی مسئولان امر دارند.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در پایان اظهار داشت: متاسفانه هتل داران شهرستان قصرشیرین به علت پاره‌ای مشکلات نمی‌توانند بدهی‌های خود را به بانک‌های عامل پرداخت کنند، لذا برای جلوگیری از ورشکستگی این مراکز از استاندار کرمانشاه و دیگر مسئولان ذیربط درخواست همکاری و رسیدگی به مشکلات این صنف را داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز