خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد مبارزه با سن گندم اعلام کرد:

سمپاشی ۱۱۳ هزار هکتار از اراضی کشور علیه سن گندم

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۴۶۹

بر اساس گزارشی که روزانه از سراسر کشور ارسال می‌شود به روز آمار سطح مبارزه با سن را دریافت و هماهنگی لازم با استان‌ها به منظور برنامه ریزی منسجم‌تر صورت می‌گیرد، زیرا اگر با آفت سن برنامه ریزی شده و بر اساس اصول علمی مبارزه صورت نگیرد می‌تواند خسارت جبران ناپذیری را به محصولات کشاورزان وارد کند.

از ابتدای فصل مبارزه با آفت سن گندم تاکنون کرمانشاه رکوردار مبارزه با این آفت در کل کشور بوده است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، سعید معین در هفتمین جلسه ستاد مبارزه با سن استان کرمانشاه گفت: از اوایل اسفند ماه ۹۲ که مبارزه با آفت سن در مناطق گرمسیری و سپس معتدل و سردسیری استان‌های مختلف کشور آغاز شد، تاکنون ۱۱۳ هزار هکتار برعلیه سن گندم سمپاشی صورت گرفته که بیش از نیمی از این آمار یعنی ۶۹ هزار هکتار آن فقط متعلق به استان کرمانشاه بوده که نشان از تلاش بسیار خوب مدیران جهادکشاورزی و کشاورزان این استان است.
دبیر ستاد مبارزه با سن گندم کشور گفت: بر اساس گزارشی که روزانه از سراسر کشور ارسال می‌شود به روز آمار سطح مبارزه با سن را دریافت و هماهنگی لازم با استان‌ها به منظور برنامه ریزی منسجم‌تر صورت می‌گیرد، زیرا اگر با آفت سن برنامه ریزی شده و بر اساس اصول علمی مبارزه صورت نگیرد می‌تواند خسارت جبران ناپذیری را به محصولات کشاورزان وارد کند.
معاون مدیریت آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات وزارت جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: برای مبارزه با سن گندم چه در مرحله مادر و چه در مرحله پوره باید زمان را رعایت کرده و میزان مصرف سم هم کنترل شود.
وی با تقدیر از تلاشهای صورت گرفته توسط مدیران ستادی و شهرستانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه همواره در کشاورزی خصوصاً زراعت جایگاه خوبی در کشور داشته که با توجه به بارندگیهای خوبی که در سال زراعی جاری داشته و محصول خوبی هم تاکنون رشد کرده، باید طوری در مبارزه با سن عمل شود که در پایان گندم سن زده نداشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز